• Aleksandra

Är det någon som har förslag på hur jag kan göra en Bamse tårta till min tjej?

Vår tjej fyller 3 och älskar Bamse så självklart vill jag göra en Bamse tårta till henne. Finns det någon som har något bra recept eller förslag på hur man kan göra en fin men enkel tårta till henne??

• Svar på tråden Är det någon som har förslag på hur jag kan göra en Bamse tårta till min tjej?
  • lunkentuss

Absolut enklaste borde ju vara att göra en typ prinsesstårta och köpa små bamsefigurer i plast (elr beställa i marsipan) bamse, lille skutt o skalman o sätta dom uppepå tårtan. Den gröna marsipanen är gräs och så ritar du blommor med kristyr elr nåt

• Aleksandra

Åh, vilken bar idé!!! Jag va helt inne på att måla en Bamse på eller att forma tårtan som Bamse.
    Vet du vart man kan beställa sådana figurer? Jag håller på att söka på nätet, men det är lättare sagt än gjort. Eller så söker jag baar helt fel =)

• lunkentuss

Aleksandra skrev 2009-01-15 15:40:41 följande:

Åh, vilken bar idé!!! Jag va helt inne på att måla en Bamse på eller att forma tårtan som Bamse. Vet du vart man kan beställa sådana figurer? Jag håller på att söka på nätet, men det är lättare sagt än gjort. Eller så söker jag baar helt fel =)
    på leksaksaffären borde ju finnas små sånna figurer..?
    Annars har jag tyvärr ingen aning...
    Man kan säkert beställa typ 3 figurer på ett bageri, men har ingen aning om vad det kostar!
  • Aleksandra

Wow vilken fin!!! Önskar att jag va så duktig på att göra marsipanfigurer.... Men tyvärr inte. Jag klarar av några kycklingar till påsk och grisen till jul =)

• Aleksandra

Allt är av värde för en liten tjej som älskar bamse =)

Svar på tråden Är det någon som har förslag på hur jag kan göra en Bamse tårta till min tjej?