min kille påstår (ost)
Min kille påstår att smält ost är flottigare och onyttigare än icke smält ost..
Jag påstår att så inte är fallet.
Så, alla ni experter och allvetare, är smält ost värre?
Min kille påstår att smält ost är flottigare och onyttigare än icke smält ost..
Jag påstår att så inte är fallet.
Så, alla ni experter och allvetare, är smält ost värre?
Kulle det tillsats något vid smältningen av osten då?
Den innehåller väl det samma oavsett om den är hård eller nersmält?
Däremot kan jag hålla med om att den kan kännas mer flottig...
Det känns ju flottigare med smält ost, eftersom det är kladdigare. Men när det gäller nyttigt vs onyttigt så tror jag att det är samma sak. Håller med dig alltså.
Nä jag har ingen aning om hur han tänker, han mummlar nåt i stil med att det ser värre ut och att det "händer säkert nåt" när den smälts alltså..
Han saknar hållbara argument.. men tänk om JAG för första gången i mitt liv skulle ha fel.
Nej det är bara det att fettet i osten kommer upp till ytan då osten blir varm, det är exakt samma fettmängd i osten vare sig den är smält eller ej, ost är fett, det är inte en mager produkt.
sunshine82 nä precis, det är ingen nyhet för mej.. men han har endå fått för sej att det är så.. onyttigare med smält
På den smälta osten ser man ofta smält fett runt omkring som "krypit" ut ur osten och då ser dt ju flottigare ut än om man hyvlar samma ost i kallt skick. Den innehåller dock samma mängd fett i båda varianterna.
Om du menar vanlig "smält ost" så är det ju samma sak som osten som den var innan den smält, men om du menar "smältost", dvs. ost som man köper som riven, som är gjord för att ha på pizza t ex, så tror jag att de har tillsatt saker som gör att det smälter bättre, så i så fall tror jag att det är onyttigare.