• Välkommen till mej

Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?

Har funderingar över att öppna någon form av café, smörgåsbar, tillhåll helt enkelt för ungdomarna i vår by. Dom har INGENSTANS att "hänga" och det resulterar i en massa spring ute om kvällarna, förstörelse m.m

Vi har ett café i byn men hon stänger kl 18.00 och det är ju ofta vid den tiden ungdomarna vill träffas och umgås, efter läxor och kvällsmat..

Eller har jag fel? Skulle ni uppskatta ett sådant ställe om ni inte hade något där ni bor?

Hjälp mej gärna med fakta och ideér kring detta. Säg vad du tror på och hur man kan gå till väga. Finns det något ekonomiskt stöd man kan få? M.m m.m m.m

• Svar på tråden Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?
  • Cavatine

Varför postar du så många trådar om samma sak?

• ettplustack

Jag tycker att det låter som en fin idé men finns det inget ungdommens hus eller liknande? Något sådant kanske kommunen skulle ha intresse av?

• lovemyboys

Jag skulle tycka att det var perfekt!! Våra ungdomar behöver nånstans att vara!!
    Dom är ALLTID välkomna hem till oss...men hur ball e morsan å farsan på en skala.....
    Dom brukar tycka att det är ok...men dom hade sääkert föredragit att "hänga" FF....

Billigt, och inget tvång på att handla.....ett mysigt ställe att va på helt enkelt...undomar har ju inte så höga krav,vad jag vet!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Välkommen till mej

Cavatine skrev 2009-01-15 18:40:34 följande:

Varför postar du så många trådar om samma sak?
    Till att börja med så är det min ensak, men för att svara på en dum fråga så beror det på att jag vill ha så många svar som möjligt för att kunna gå vidare med mina funderingar. Och det är ju kanske möjligt att jag får fler svar om jag postar det i 2 olika delar av forumet!

Stör det dej?
  • lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 18:42:38 följande:
    Cavatine skrev 2009-01-15 18:40:34 följande: Till att börja med så är det min ensak, men för att svara på en dum fråga så beror det på att jag vill ha så många svar som möjligt för att kunna gå vidare med mina funderingar. Och det är ju kanske möjligt att jag får fler svar om jag postar det i 2 olika delar av forumet! Stör det dej?
    Otrevligt svar tycker jag....man får väl undra...det gör ju du!!
  • Välkommen till mej

lovemyboys skrev 2009-01-15 18:42:29 följande:

Jag skulle tycka att det var perfekt!! Våra ungdomar behöver nånstans att vara!!Dom är ALLTID välkomna hem till oss...men hur ball e morsan å farsan på en skala.....Dom brukar tycka att det är ok...men dom hade sääkert föredragit att "hänga" FF....Billigt, och inget tvång på att handla.....ett mysigt ställe att va på helt enkelt...undomar har ju inte så höga krav,vad jag vet!!
    Precis så tänkte jag, billig läsk, vatten, kaffe, latte m.m Kanelbullar, chokladbullar, smörgåsar m.m och då billigt så de har råd med det.
  • Välkommen till mej

lovemyboys skrev 2009-01-15 18:43:47 följande:

Otrevligt svar tycker jag....man får väl undra...det gör ju du!!
    Ja men det var ett otroligt onödigt inlägg...
  • lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 18:44:10 följande:
    lovemyboys skrev 2009-01-15 18:42:29 följande: Precis så tänkte jag, billig läsk, vatten, kaffe, latte m.m Kanelbullar, chokladbullar, smörgåsar m.m och då billigt så de har råd med det.
    Japp....eller att vi föräldrar har råd...rättare sagt...hehe
    Men absolut....vart befinner du dej då?? Finns väl ingen möjlighet att du finn i närhetan av oss....mej å min familj....
  • Cavatine

Välkommen till mej skrev 2009-01-15 18:42:38 följande:

Cavatine skrev 2009-01-15 18:40:34 följande:
    Till att börja med så är det min ensak, men för att svara på en dum fråga så beror det på att jag vill ha så många svar som möjligt för att kunna gå vidare med mina funderingar. Och det är ju kanske möjligt att jag får fler svar om jag postar det i 2 olika delar av forumet! Stör det dej?
    Ojojoj, med det humöret lär väl inte ungarna bli långvariga på fiket...

Nej, nu ska jag inte sänka min egen nivå. Jag undrade vänligt ( ) och fick ett otrevligt svar. Många som postar flera gånger har helt enkelt inte kommit på systemet med flikarna vid sidan så jag tänkte att du kanske var ny.

Ursäkta så mycket då.
  • lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 18:44:56 följande:
    lovemyboys skrev 2009-01-15 18:43:47 följande: Ja men det var ett otroligt onödigt inlägg...
    Joo,det kan man tycka!!
Svar på tråden Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?