• LAV0LINA

Tradera - hur lägger jag upp en annons som redan är avslutad (säljaren ångrade sig)??

Sitter och söker på traderas hjälp-sidor men blir inte så mycket klokare.
    Har lagt ut en annons som en person vann häromdagen. Idag mailar hon och säger att hon inte ska ha varan.
    Vad gör jag då? Jag vill ju lägga ut annonsen igen.

• Svar på tråden Tradera - hur lägger jag upp en annons som redan är avslutad (säljaren ångrade sig)??
  • thelwin

Gå in pådina avslutade auktioner längst ut i kolumnen där din sålda varan står så är det e rund formad pil tryck på den så kan du lägga upp den igen. Lycka till

Melwin 050509 Thelma 070529 Mina små skatter
  • kaksmulan

Kan du inte prova att få kontakt med den som var nr2 på auktionen och höra om den personen vill köpa varan i stället??

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • miababia

det är ju bindande. tycker du ska säga till att hon får betala för varan och sälja vidare om hon inte vill ha den. el åtminstone betala dina avgifter (även om det inte är mycket) ska man inte ha en vara så ska man ju inte bjuda

• LAV0LINA

Fanns bara en budgivare (som budade minuterna innan auktionen avslutades)

kaksmulan skrev 2009-01-15 18:49:49 följande:
    Kan du inte prova att få kontakt med den som var nr2 på auktionen och höra om den personen vill köpa varan i stället??
  • thelwin
    Mina barn mitt allt!!! Mellis & Thellan, mamma älskar er
  • thelwin

men snacka om att vela till det, gillar inte oseriösa säljare

• thelwin

jag menar ju KÖPARE för guds skull, sorryGenerad

• LAV0LINA

Jo, jag tycker ju egentligen det...
    Men vad har man att komma med? Sätter hon inte in pengar så kan jag ju inget göra liksom..?

miababia skrev 2009-01-15 18:50:16 följande:
    det är ju bindande. tycker du ska säga till att hon får betala för varan och sälja vidare om hon inte vill ha den. el åtminstone betala dina avgifter (även om det inte är mycket) ska man inte ha en vara så ska man ju inte bjuda
  • LAV0LINA

Ja, absolut.
    Ser nu att hon har fått två dålig omdömen sedan tidigare (för samma sak - hon har vunnit men inte velat betala)

systersandra skrev 2009-01-15 18:53:50 följande:
    Du gav väl personen negativt omdöme?!
  • Kickans mamma

Du kan ge negativt omdömme och lägga ut annonsen igen be henne betala avgifterna alt be tradera korrigera din faktura.

• LAV0LINA

Blir bara irriterad.
    Det är en bok det handlar om (studentlitteratur).
    Jag hade angett isbn i annonsen samt bild på boken och allt och hon skrev att det visst var fel bok.
    Har mailat och skrev att eftersom isbn fanns tydligt i annonsen samt att budet är bindande får hon slutföra köpet och i så fall sälja den vidare sen.

• logg81

Du kan få avgifterna för annonsen krediterade av tradera. Finns intruktioner under hjälpmenyn....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • LAV0LINA

Kan du länka?
    Jag verkar inte hitta igen den informationen..

logg81 skrev 2009-01-15 19:02:51 följande:
    Du kan få avgifterna för annonsen krediterade av tradera. Finns intruktioner under hjälpmenyn....
  • Kickans mamma

det är bara o skicka ett mail till dem

Svar på tråden Tradera - hur lägger jag upp en annons som redan är avslutad (säljaren ångrade sig)??