• HaJoMi

Tips på fina bestick?

Hej.

Min mamma fyller snart år och jag vet att en sak som står på den sk önskelistan är lite finare bestick. De behöver/ska vare sig vara dyra eller märkvärdiga men ändå se bättre ut än vardagsbesticken.

Min mamma gillar ganska stilrena saker men med en touch av romantik Så enkelt men med en ranka eller ros eller liknande så vet ni hennes smak.

Ett stort tack på förhand till den som kan tipsa och kanske tom länka / H

• Svar på tråden Tips på fina bestick?
  • Empan81

Jag har köpt mina på biltema. Jättesnygga o rejäla.....o billiga var dem :D Dock inga rosor på..

• inze

Jag tror jag gjorde ett rätt bra köp på El-Giganten (av alla ställen) under deras mellandagsrea. Det sålde då det här besticket för 99:-. Jag tyckte i alla fall att det verkade helt OK. Skulle dock aldrig betalt de 499:-- de verkar ta på webben nu. Kan ju finnas kvar i butik till ett bättre pris.

• HaJoMi

inze. Skrattar nästan ihjäl mig. Min mamma köpte nämligen det eller ett snarlikt till mig på Duka för några år sedan Precis i vår smak med andra ord Stort tack för tipset men jag får nog hoppa över att köpa ett likadant tillbaka

• stinamalmö
    Svar på #5
    de har jag hemma! jättefina och sköna att hålla i! men kanske inte så romantiska
  • Joonas
    Hjärtefröjd skrev 2009-01-18 21:35:32 följande:
    Tycker Focus de luxe från Gense är galet snygga, men de är ju inte så billiga direkt. (www.designonline.se/Products/sek1/Accessories...)
    Åh,tack för det! Nu har vi bestämt vilka bestick vi ska ha. Har inte kunnat bestämma oss, men dessa är ju klockrena! Vi hade dem som barn, så jag minns känslan av dem i handen. Men de var nog i bakelit? inte i plast som de nya är...
  • mammy

ikea har ett par jätte fina med lite rundade stycken nertill med något mönster ser lite gammaldagsa ut vet inte om de heter arven inte dyra heller men lite rolig än vanliga

• HaJoMi

Hjärtans fröjd, tack för tipset. Jag tycker de är jättefina, men jag tror tyvärr inte det är mammas melodi

Mammy, tack till dig med, ska kolla dessa

• EmmAhh

Jag samlar på Boda Novas bestikck Gusto, superfina tycker jag. Matta och rejäla.

• inze

Var in på Lidl idag och i den butiken hade de bestick som kostade 179:-- för 24 pack. Det såg rätt traditionella men lite kraftiga ut. Har du nån butik i närheten kan du ju kolla om de finns där.

• HaJoMi

EmmAhh, ja de såg jag via en länk igår. Superfina

inze, tack för tipset. Alltid värt att kika på!

Svar på tråden Tips på fina bestick?