• Ablan

Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?

Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?
    (kommentarer från diverse unga mammor på FL)

"Jag menar världen går inte under för att man har barn och lever på soc"

"Man måste inte vara 18 eller äldre för att skaffa barn.. Man är "byxmyndig" vid 15.."

"Förstår inte riktigt det, spelar ju ingen roll egentligen.
    Man är ju fortfarande samma person med eller utan jobb."

"Det spelar väl ingen roll om vi klarar oss själva eller inte? så länge vi klarar oss."

Ung mamma säger:"Ja, jag är omogen.
    Men det gör mig inte en sämre mamma."

En annan person svarar: "men då skulle jag råda alla andra tonåringar att inte lyssna på dina smarta råd i denna tråden. utan att kanske skaffa sig lite sunt förnuft och inte vara så jävla omogna själva."

Ung mamma fortsätter: "Nej,alla ska ju lyssna på dig och sluta med att försöka skaffa barn och börja jobba istället."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 20:08
    Det är inte en diskussion om unga föräldrar.
    Utan om själva resonemanget och anledningen till att det ligger under "ung förälder" är för att det var tjejer under 20 som kläckte ur sig kommentarerna.
  • Svar på tråden Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?
  • oOMayaOo

Nej, det låter inte vettigt alls. Men att vara tonårigt är knappast synonymt med att vara vettig.

• Schnooglewookiemush

Jag kan inte svara på om de borde skaffa barn eller inte.
    Ingen vet exakt vad de menar, de kan lika gärna vara missförstådda eller misstolkade.
    Att det är unga har väl inget med saken att göra?

Folk kan vara omogna oavsett ålder, alla kan skriva och säga saker som verkligen är genomdumma.

Vart vill du komma med den här tråden? Med att peka ut unga föräldrar?

• Perry the Platypus

Nja, det låter väl som vilken korkskalle som helst på FL?

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Ablan
    Svar på #3
    Ja visserligen, men just de här kommer från "mogna" tonnåringar som planerade barn
    Perry the Platypus skrev 2009-01-15 20:00:13 följande:
    Nja, det låter väl som vilken korkskalle som helst på FL?
  • Eisa
    AtroCious skrev 2009-01-15 19:59:15 följande:
    Jag kan inte svara på om de borde skaffa barn eller inte.Ingen vet exakt vad de menar, de kan lika gärna vara missförstådda eller misstolkade.Att det är unga har väl inget med saken att göra?Folk kan vara omogna oavsett ålder, alla kan skriva och säga saker som verkligen är genomdumma.Vart vill du komma med den här tråden? Med att peka ut unga föräldrar?
    Håller med i det du skriver.
  • Marie30

Nog finnns det värre saker föräldrar kan göra än att uttrycka sig så där på FL.

• Ablan
    Svar på #2
    Är man inte lika dum som de som har kläck ur sig kommentarerna så behöver man knappast ta åt sig eller känna sig utpekad.
    AtroCious skrev 2009-01-15 19:59:15 följande:
    Jag kan inte svara på om de borde skaffa barn eller inte. Ingen vet exakt vad de menar, de kan lika gärna vara missförstådda eller misstolkade. Att det är unga har väl inget med saken att göra? Folk kan vara omogna oavsett ålder, alla kan skriva och säga saker som verkligen är genomdumma. Vart vill du komma med den här tråden? Med att peka ut unga föräldrar?
  • Schnooglewookiemush

Och vad menar du med det?

Diskussionsforum *hostar*

• Ablan
    Svar på #9
    Det var inte riktat mot dig.
    Jag menar det rent generellt att om man inte resonerar så då finns det ju ingen anledning att ta åt sig.
    AtroCious skrev 2009-01-15 20:08:40 följande:
    Och vad menar du med det? Diskussionsforum *hostar*
Svar på tråden Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?