• oOoKärlekoOo

väder på kreta i maj!!

Hallå allesamman!

Jag och min sambo tänkte ta en resa till Kreta i slutet på maj.. Är det någon som varit på kreta vid den tiden som kan berätta om väder, vind, hav och bra hotel?

TACK!

• Svar på tråden väder på kreta i maj!!
  • astoria

Vi har varit på Kreta i mitten på maj & tyckte det var alldeles lagom. Lite kallt i vattnet,men våra barn gillar bara poolen iaf Har varit dit en gång i slutet på juli,men då är det varmt. I maj är det väl lite som svensk sommar,fast stabilare.

• filos

Har varit i Kreta första veckan i maj och på dagtid var det varmt och skönt. På kvällarna blir det svalare och då behöver man ha långärmad på sig. Vattnet tyckte jag var för kallt, men jag är lite feg när det gäller sånt . Vill helst att det ska vara minst 23 grader i vattnet... I poolen badade jag ett par gånger. Det var lite molningt en dag men annars sken solen hela veckan. Dock måste man räkna med att det kan komma nån enstaka regnskur under majmånad! Men för övrigt är det väldigt fin årstid och vackert där då!!!

• brawny

vi var i kreata, i kalives, i mitten av maj 2006. det var varmt och skönt på dagarna, kanske lite svalare på kvällen, men inte kallt. vi badade både i havet och i poolen och jag minns inte att jag skulle ha tyckt att vattnet var kallt.

jag kan verkligen rekommendera kalives om man vill ha ett lugnt ställe. det fanns bra restauranger där och inte så packat med folk på stranden.

Svar på tråden väder på kreta i maj!!