• denfina1

Vad är det för vits med att läsa en ettårig yrkesinriktad utbildning sför att tjäna mindre än en städare. Och då drar man på sig CSN lån osv..

Vad är det för vits med att läsa en ettårig yrkesinriktad utbildning sför att tjäna mindre än en städare. Och då drar man på sig CSN lån osv..

Då kanman ju lika gärna söka städjobb istället för att utbilda sig!

• Svar på tråden Vad är det för vits med att läsa en ettårig yrkesinriktad utbildning sför att tjäna mindre än en städare. Och då drar man på sig CSN lån osv..
  • Freiya

för att man ska få jobba med nåt man tycker är roligt tex? man kanske kan gå vidare och avancera efter den första utbildningen?

• Ilonasmamma

man kke vill göra något som man vill göra

men utbildar man sig för att man ska få jobb när man redan har jobb så kan man ju lika gänra ha det jobb man redan har

• denfina1

Freiya, ja det är sant men jag har märkt att alla yrken som jag tycker verkar vara roliga tjänar man ingenting på..

• Fille Fjonkan

Kanske man trivs bättre med jobbet man utbildar sig till än med ett städjobb. En del vill ju kunna få ut mer av sitt jobb än bara pengar

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Tecken

Det finns ju faktiskt högskoleutbildningar, där man efter examen tjänar mindre än t ex en lokalvårdare... Jag tror att folk väljer att läsa vidare för att utvecklas som personer, komma ifrån tråkiga jobb, kunna bygga vidare på utbildningen etc.

denfina1: Har du någon särskild utbildning i åtanke?

• enny signatur

denfina1 skrev 2009-01-15 20:33:06 följande:

Freiya, ja det är sant men jag har märkt att alla yrken som jag tycker verkar vara roliga tjänar man ingenting på..
    Är allt pengar?
  • denfina1

Wicks, det är sant men runt 25.000 minst måste man tjäna om man bor i huvustaden och har familj..

• Pikku Enkeli

Är du allvarlig? Antagligen för att man vill jobba inom det området, ha djupare kunskap i det och större chans att få jobb. Jag har garanterat inte läst 3,5 år till förskollärare för att tjäna loads of cash. Då är man helt fel ute.

• denfina1

Jag kanske hoppas på den utbildningen iallafall för jag vill så gänra jobba inom det..

• denfina1

Ja för lönen som jag har nu är flera tusenlappar mer men hoppas kunna förhandla mig till bra lön den dagen det är tid för nytt jobb med ny utbildning. Om jag nu kommer in på den.

• KMJ

denfina1 skrev 2009-01-15 20:35:29 följande:

Wicks, det är sant men runt 25.000 minst måste man tjäna om man bor i huvustaden och har familj..
    Oj, du anar inte hur många familjer med barn där man lever på mycket mycket mindre löner och som bor här i stockholm. Beror ju på vilka omkostnader man väljer att ha.

Jag har utbildat mej till det jag är intresserad av och som känns givande att arbeta med, det är helt klart värt csn lånet Inga höjdar löner innom denna brancsh inte. Skulle va överlycklig om jag lyckas komma upp i 25.000/mån
  • enny signatur

denfina1 skrev 2009-01-15 20:35:29 följande:

25.000 var? ehh tja... det är knappast ett måste. assom ensamståående med 3 barn är det ju trevligt med som en av två försörjande i en relation utan 10 varn? Nej mann klarar sig gott på mindre., men beror ju på prioriteringar
Svar på tråden Vad är det för vits med att läsa en ettårig yrkesinriktad utbildning sför att tjäna mindre än en städare. Och då drar man på sig CSN lån osv..