• Hulegården

hjärtklappning, trött och ibland känningar i bröstet.......

Jag har haft hjärtklappning och bröstkänningar sen i september (då hade jag en hjärtmuskelinflammation),var inlagd 3 dagar. Jag känner fortfarande av samma symtom och ibland har jag även värk ut i skuldrorna. Det känns som det gör ont eller bränner i hjärtat emmelanåt, men ekg visar inget fel och inte prover som tagits heller när jag sökt för det.
    Man blir orolig.vill tillägga att jag är i v.14 + 2.
    Nån mer som känner eller känt så här ??

• Svar på tråden hjärtklappning, trött och ibland känningar i bröstet.......
  • Fonzan

Jag känner precis igen mig!

Hade en låsning i bröstkorgen för ca 1 år sedan...var säker på att det var ngt med hjärtat, men tack å lov inte!

Dock så var det väldigt smärtsamt och jobbigt för mig att andas under denna tid, jag gick på smärtstillande och fick hjälp utav sjukgymnast+naprapat...

Jag har nu börjat känna av denna obehagliga känsla igen...
    Särskilt då jag bara ligger ner och tittar på TV på kvällarna...men det beror ju troligtvis på graviditeten denna gång, men jag är jätte nöjig över att det är ryggen som krånglar igen!

Är i v 17

• Stark Längtan83

är du stressad. har precis haft det som du dom hittade inget på mitt ekg heller men kom nog fram till att jag antagligen var stressad...inre stress...har haft lite förhöjt blodtryck...

• Hulegården

Stark Längtan83 skrev 2009-01-15 21:28:20 följande:

är du stressad. har precis haft det som du dom hittade inget på mitt ekg heller men kom nog fram till att jag antagligen var stressad...inre stress...har haft lite förhöjt blodtryck...
    Det är väl inre stress här oxå isåfall, men jag känner mig inte stressad......jag har ju ett blodtryck som har varit bra hela tiden, bara hjärtprovet som varit lite flrhöjt i smaband med inflammationen,.
    Har du oxå brännande känska i hjärttrakten?
  • Hulegården

Fonzan skrev 2009-01-15 21:26:14 följande:

Jag känner precis igen mig!Hade en låsning i bröstkorgen för ca 1 år sedan...var säker på att det var ngt med hjärtat, men tack å lov inte!Dock så var det väldigt smärtsamt och jobbigt för mig att andas under denna tid, jag gick på smärtstillande och fick hjälp utav sjukgymnast+naprapat...Jag har nu börjat känna av denna obehagliga känsla igen...Särskilt då jag bara ligger ner och tittar på TV på kvällarna...men det beror ju troligtvis på graviditeten denna gång, men jag är jätte nöjig över att det är ryggen som krånglar igen!Är i v 17
    Skönt att man hör någon mer som haft samma besvär, hur länge höll det i sig ungefär?, innan de släppte...
  • Fonzan

De 2 första gångerna ( med 1 veckas mellanrum ) som jag var hhos naprapaten så hände ingenting, hon sa att då hon försökte få loss låsningen å liksom knäcka ryggen...då var dte helt stumt det hände ingenting...

Sen efter några gånger så släppte det, jag fick även akupunktur utav henne så musklerna skulle slappna av, efter det första gångerna så hade jag blåmärken över hela ryggen för blodcirkulationen hade kommit igång där igen...mycket märkligt...har aldrig varit med om detta förut och hoppas att jag slipper igen!

Har alltid haft en svag rygg och fåt gå till naprapat i omgångar ibland...men aldrig att det låst sig!

Jag var sjukskriven i ca 1,5 månad, det värsta satt i i ca 2 veckor, men sen hade jag förbanant ont i ca 1 månad totalt...

Hulegården skrev 2009-01-16 08:18:39 följande:
    Fonzan skrev 2009-01-15 21:26:14 följande:
    Skönt att man hör någon mer som haft samma besvär, hur länge höll det i sig ungefär?, innan de släppte...
Svar på tråden hjärtklappning, trött och ibland känningar i bröstet.......