• scheeta

Thailand i Mars nån mer??

Vi åker till thailand i mars vi= jag sambon och jack 2 år i april..
    Några fler som e påväg? Vart och när och hur hade ni tänkt åka?
    Vi Tar flyg stkhlm Bangkok sen flyg till trat för att sen åka till koh Chang och utforska öarna runt om..Alltid kul att höra hur ni andra lagt upp resplanerna..

• Svar på tråden Thailand i Mars nån mer??
  • cameron

Vår familj åker den 5:e mars och är borta till den 30:e mars. Familjen består av mamma (jag), pappa, Olivia drygt 2,5 år och Tindra 8,5 månader. Vi kommer att flyga med Thai till Bangkok och sedan flyga direkt vidare till Koh Samui. Där stannar vi i 9 dgr och sedan flyger vi tillbaks till Bangkok. Blir där upphämtade med bil och åker ner till Hua Hin där vi ska stanna i 14 dgr. Sen är det bil tillbaks till Bangkok och där tillbringar vi sista natten innan vi ska flyga hem igenGlad Vad gäller Samui så letar vi fortf boende men i Hua Hin håller vi just nu på och bokar en fin villa med egen pool. Hur planerar ni att bo under er resa? Bokar ni allt/ngt/inget hemifrån?

Olivia 0605 & Tindra 0805
  • Lein

Hej! Vår familj åker den 3-22 mars. Det är jag, min man och våra två barn: Lova 4 år och Viggo som fyller 1 år under resan. Vi flyger Köpenhamn-Bangkok-Krabi. Sedan blir vi hämtade med mini buss och åker direkt ut till Koh Lanta. Där har vi hyrt ett hus. Ska bli så underbart, och nu börjar det närma sig!!!

• Kimmi

vi åker den 7 mars 14 dagar med fritidsresor 2 barn 3 år+5år
    2 vuxna och bo på Chada beach resort and spa

• Snossan

Vi åker den 10 mars till 31. Jag, sambon 4-åring och så liten som firar sin 2 årsdag där..

Arlanda -Bangkok- Koh Samui-taxi- båt till Koh tao blir ett härligt dygn

Är på Koh tao en vecka sedan båt till Koh phangan och är där en vecka sedan tillbaks till

Samui och där en vecka, sedan bär det av till våren här hemma

Har fixat boendet så nu är det "bara" passen, vaccinationerna och packningen kvar!

• SaT

Jag har en lite fråga, som inte alls handlar om mars... Men om ni kan och vet vore jag glad för svar.
    Är det enkelt att ordna allt på plats? Vi tänkte flyga till Bangkok och sen ordnar vi det på flygplatsen, har hört att det finns många agenter där när man kommer fram. Berätta gärna om ni har erfarenhet!

• Snossan

Jo enkelt, nu har jag inte gjort det från flygplatsen men på plats.

Nu åker jag som sagt med små barn så absolut inget jag tänker ge mig in på i värmen.

Vill även vara säker på att det är barnvänligt. När man åkte själv vad det ju inte samma krav. 

Kanske när dom är större och snällt kan vänta utan att det blir kaos

• SaT

Snossan, ja. Vi har inte så lång flygresa dit, så jag hoppas att barnen ska ha lite energi att kolla på flygplatsen. Men vi räknar nästan med att stanna en natt i Bankok och åka vidare dagen efter. Men förmodligen kommer det en thailändsk kvinna och möter oss på flygplatsen som ska hjälpa så bokningen blir bra.
    Tack för svar!

• Snossan

Har ni hjälp på plats är det ju kanon

• SaT

Snossan, ja mannens chef sa att han kände en kvinna som bor i Bangkok, så hon ringde och erbjöd sig hjälpa oss med bokningar och så .
    Min man ringde nyss, flygbiljetterna är köpta, på måndag åker vi!

Svar på tråden Thailand i Mars nån mer??