• Jenally

Blåa blommor på dop

Hej

Vi ska snart ha dop för vår son och funderar över dekorationer till kalaset.

Är det någon som har tips på fina blåa blommor (levande)?

• Svar på tråden Blåa blommor på dop
  • Dixie

ibland kan man ju köpa blå rosor (som är färgade) annars finns ju en del som går åt det lila hållet, tex iris

• Frusna flickan

Jag köpte blå (färgade) nejlikor och en massa vita andra blommro samt grönt. Sedan tog jag och mamma en bit oasis i varje kruka (hög vit) och gjorde egna dekorationer. Det blev kanon och mycket billigare än att beställa färdiga. Annars är det fint att välja ett annat tema. Tex vår i lime och vitt. Hade ett dop med hösttema, borden fulla med vackra torkade röda löv och kastanjer mm.

Lycka till!

• HelVilda

Blåa rosor är underbart vackert!!

• HelVilda

Blåa rosor är underbart vackert!!

• Trisse78

Man kan ha i blå karamellfärg i vattnet till vita blommor så blir de blåa.

• looove

Blåklint kanske? om det finns!
    Det går ju att köpa krukväxter med blåklockor (fast det är inte det egentligen - heter något annat)
    Det brukar vara fina!

• Jenally

Tack för alla svar!

Finns det alltså blåa rosor? Det visste inte jag. Hos vanlig florist eller?

• Ann Lee

Jag tänkte köpa blå hortensia i kruka och knipsa av lagom stora blommknippen och sätta i låga vaser/dricksglas. Hortensian finns ju både i ljusblått och rosa.

• elvinaOstefan

Vi knipsa av blå hortensia som växer i kruka. Tog också med bladen och köpte blåa halmstrån och gjorde egna kompositioner i små vaser. Blev riktigt sött, och för en billig peng :)

Annars kan man köpa blå färg till snittblommor, som man häller i vattnet. Eller spraya blå färg på en ljusare blomma?

Devin, det finaste vi har ♥
Svar på tråden Blåa blommor på dop