• salsajenny

Känner mig konstigt och knasigt illamående idag...? V 39+5...

Känner mig så konstig i kroppen idag, mår illa på nåt annorlunda vis, hela magtrakten känns annorlunda och det känns som om alla inälvor flyttas runt...bebisen är mycket aktiv dessutom, och jag har halsbränna, som jag inte haft på ett tag....
    Kände mig dessutom skakig i kroppen innan i em, svag och darrig liksom, utan att jag gjort nåt särskilt ansträngande, nästan tvärtom....

Har hört att en del känt sig konstiga i kroppen innan det satt igång? Var det så för dig?

Var hos bm idag, tappen ärfortfarande lång men mjuk, huvudet ruckbart.

Går in i vecka 40 på lördag, så det vore kanske inte helt otänkbart om det satte igång nu....det är mitt andra barn, gick över 10 dagar sist och allting slutade i akut snitt, har än idag inte känt hur en riktig värk känns, och jag kom aldrig "igång" då, så jag har inget att jämföra med....

Berätta gärna om tecken som du i efterhand sätter i samband med att förlossningen satte igång!

• Svar på tråden Känner mig konstigt och knasigt illamående idag...? V 39+5...
  • myda

Jag känner samma sak som dig. Är i v 39.
    Förra grav satt allt igång på en sekund så jag har xå lite undringar över hur det känns när det långsamt drar igång.

• hoppfull trots allt

Är 7 dagar över tiden och har haft samma symptom som dig i 5 dagar nu..

• Mumselumsan

Jag är i vecka 39+1 och har känt som dig till och från i två veckor nu. Är mitt tredje barn så man tycker ju att man kanske skulle ha lite "vana" och erfarenhet men jag har blivit lurad flera ggr. Illamående, fått springa på toa, massor sammandragningar som gjort ont men sen har det avtagit för att sedan komma tillbaka vid senare tillfälle.

1:a barnet sipprade jag fostervatten och fick igångsättningstid en vecka innan BF. Fick värkar på natten till igångsättningen men sattes igång ändå då värkarna inte gjort någon nytta.

2:a barnet vaknade jag 01.30 på natten (BF dagen) med värkar, var på FL 5.30 och 9.10 var han född.

Visst mådde jag tjuvtjockt till och från med de första två och hade sammandragningar och förväkar men inte alls som denna gång.

Så jag är rätt vilsen jag med Skrattande Hoppas varje dag att den ska komma just idag......

Lycka till TS och ni andra som skrivit!

• glennglenn

Hej,
    Har för mig att jag också kände mig konstig de där sista dagarna, men det som jag i efterhand har tänkt på är att jag dagen innan tömde tarmen med besked. Sedan sov jag som en stock hela natten vilket jag inte gjort på flera veckor.

Klockan fem vaknade jag av en vattendroppe mellan benen.

Klockan åtta satt jag på förlossningen i en blöt pöl då de sa att jag fick åka hem för att jag inte hade några värkar.

Klockan två satt jag i soffan på en plastpåse och kolhydratladdade med chips, pasta och choklad.

Klockan fem började värkarna komma.

Klockan ett åkte vi in.

Klockan sex följande morgon kom lilla Elsa ut.

• glennglenn

Hej,
    Har för mig att jag också kände mig konstig de där sista dagarna, men det som jag i efterhand har tänkt på är att jag dagen innan tömde tarmen med besked. Sedan sov jag som en stock hela natten vilket jag inte gjort på flera veckor.

Klockan fem vaknade jag av en vattendroppe mellan benen.

Klockan åtta satt jag på förlossningen i en blöt pöl då de sa att jag fick åka hem för att jag inte hade några värkar.

Klockan två satt jag i soffan på en plastpåse och kolhydratladdade med chips, pasta och choklad.

Klockan fem började värkarna komma.

Klockan ett åkte vi in.

Klockan sex följande morgon kom lilla Elsa ut.

• Tovalisan

Oj, låter som vi är i en väääldigt lika situation SalsaJenny! Jag har BF på söndag den 18:e med andra barnet. Gick över 12 dgr med första.

Mår iiiilla, har sura uppstötningar och känner mig allmänt hängig sen igår. Rätt mkt sammandragningar, men det jag har kännt mest av de senaste dagarna är hugg i ljumskarna, ngt jag kännde dygnet innan min dotter föddes förra ggn.

• glennglenn

Ursäkta det dubbla inlägget. Datorn hängde upp sig och då måste man ju liksom bara trycka på posta en gång till. :)

• Fuxen

en kompis till mig kände sig konstig i kroppen å kissnödig hela tiden, vid tio på kvällen ringde dom fl å vid tolv åkte dom inte, vid fem va deras lilla tös född :) lycka till

• salsajenny

Låter som många känt som jag, men att det handlat om dagar istället för timmar innan det satt igång.

Idag fick jag höra på öppna förskolan av 3 olika personer vid olika tillfällen på bara 2 timmar, att jag såg väldigt "pigg och fräsch ut" för att bara ha en vecka till bf, kändes lite roligt, samtidigt som man undrar om det är nåt man utstrålar innan det säter igång. Fick höra i onsdags oxå att mitt ansikte fått en annan lyster, och den lystern brukar (enligt denna 3-barnsmamma) komma strax innan det är dags. Hon gissade att det blir i helgen.

Fick även sms  av en bekant igår kväll att hon fått en förnimmelse där jag hade ont, och att det var en lördag. =)

Jag har känt mig lite mer energisk och positiv idag, kroppen har inte varit lika tung som vanligt, och jag har haft ett tryck neråt i bäckenet oxå stundvis.

Åh, jag vill så gärna att det ska vara dags snart, även om jag har fått tid för igångsättning nästa torsdag......
     Men det är rätt spännande, att i vilken sekund som helst så kan vattnet gå eller molvärk/rejäla värkar överraska. =)

• glennglenn

Men visst är det häftigt? Man har ju sånt otroligt behov av kontroll på allting i livet och man vill så gärna planera in allting i sin kalender.

Vi vet aldrig när vi vaknar på morgonen hur dagen ska bli egentligen även om vi alltid tycks tro det. Just när det gäller förlossningen så blir det så tydligt hur dålig koll vi egentligen har och hur mystiskt livet egentligen är.

• Squeezetoy

Jag är nu 9dgr över tiden och har flera dagar kännt mig knepig i kroppen (plötslig halsbränna, mycket tryck neråt samt en massa "pirr" nertill, lätt illamående) men inget vill sätta igång. Förra gången vaknade jag med värkar dag 10 efter BF, så jag hoppas på något liknande nu. Den gången hade jag dock inga sånna här känslor i kroppen. Det enda som skvallrade något var att jag kvällen innan fick regelbundna sammandragningar men de gav med sig när jag tog panodil.

• Squeezetoy
    salsajenny skrev 2009-01-19 12:09:53 följande:
    Hur har det gått för er andra???  Här letar jag tecken varje dag, men än så länge inget alls på gång.....
    Jo, efter lång väntan fick jag äntligen en bebis, den 19:e kom en liten lillebror efter en supersmidig förlossning.
    Jag hade inte haft en enda känning på dagen den 18:e, så vid 22.30 på kvällen började jag få värkar och som kom regelbundet redan från start och blev tätare och tätare. Vid 01 ungefär ringde vi barnvakten som tog en dryg timma på sig att komma. Sen åkte vi in till förlossningen vid 03 ca och kl. 7.23 är sonen född.

Nu vilar vi ut hemma i lugn och ro, eller så mycket lugn det nu blir när man har en till på 21mån som är aktiv hela tiden. Men jag har ju sambon hemma så det är inte så farligt.
  • salsajenny
    Squeezetoy skrev 2009-01-21 10:21:57 följande:
    Jo, efter lång väntan fick jag äntligen en bebis, den 19:e kom en liten lillebror efter en supersmidig förlossning. Jag hade inte haft en enda känning på dagen den 18:e, så vid 22.30 på kvällen började jag få värkar och som kom regelbundet redan från start och blev tätare och tätare. Vid 01 ungefär ringde vi barnvakten som tog en dryg timma på sig att komma. Sen åkte vi in till förlossningen vid 03 ca och kl. 7.23 är sonen född. Nu vilar vi ut hemma i lugn och ro, eller så mycket lugn det nu blir när man har en till på 21mån som är aktiv hela tiden. Men jag har ju sambon hemma så det är inte så farligt.
    Grattis! Och utan föraningar, dessutom. =) Skönt att höra, för en som inte heller känner ett smack nu. =)

Men å andra sidan ska vi bli igångsatta imorgon bitti, så det är skit samma nu. =)
  • Squeezetoy
    salsajenny skrev 2009-01-21 10:24:01 följande:
    Grattis! Och utan föraningar, dessutom. =) Skönt att höra, för en som inte heller känner ett smack nu. =)  Men å andra sidan ska vi bli igångsatta imorgon bitti, så det är skit samma nu. =)
    Ja, men det kunde ju ev. vara skönare att komma igång själv. Men det måste vara skönt att ha en deadline för när det ska sätta igång iaf.

Lycka till!
Svar på tråden Känner mig konstigt och knasigt illamående idag...? V 39+5...