• Mysmysan2

Hur varmt har ni i sovrummet och hur klär ni era bebisar när ni ska sova?

Vi har ungefär 21-22 grader i sovrummet och vår plutt ligger med kortärmad body och liten filt. Hur varmt har ni och hur klär ni era bebisar när ni ska sova? Pyamas? Långärmad, kortärmad? Filt, täcke?

• Svar på tråden Hur varmt har ni i sovrummet och hur klär ni era bebisar när ni ska sova?
  • ouiouioui

18 grader, pyamas med fötter och så täcke.

• Miss Maya

Hur varmt/kallt det är här inne vet jag inte, men vår bebis sover i pyamas eller body och har ett täcke på sig. Vi har oftast fönstret öppet så det kan bli rätt svalt.

• FrökenR

19 grader, pyjamas, strumpor och täcke som han sparkar av sig.

• Eisa

Vet ej hur varmt, tror 21-22 grader. Han har pyjamas heltäckande för annars river han av sig blöjan

• millanmy

jag har iskallt i mitt sovrum, trots försök till bättring, så det blir långärmat o strumbyxor eller liknade (för oss båda:) )o vi samsover så ett täcke oxå. men hon e snart ett halvår o mår bra så det har nog bara varit bra för henne.

• Mysmysan2

tror ni att 21-22 grader är för varmt? Jag och min man är väldigt frusna av oss.

• Miss C

Har större barn nu, men mina tvillingar + storasyster delar sovrum och nu på vintern är det nog max 19 grader på morgonen - säkert ner mot 17 på småtimmarna och elementet åker bara på om det är svalare än så. Hel pyjamas och täcke på tvååringarna, men täcket är sällan på... Syrran, 4,5 år, sover i bara trosor och med duntäcke - vill nästan aldrig ha nattlinne eller liknande.
    Tror de vänjer sig vid det mesta. Våra har iaf inte farit illa av så här svalt - sover tvärtom superbra och är nästan alltid friska (peppar, peppar...)
    Sov gott - varmt eller svalt!

• eliinborg

ca 19 grader och hon har långärmad pyjamas o strumpor. gallerfilt o ibland tjockare täcke på halva kroppen. hon är lugn när hon sover, så täcket ligger still :)

Svar på tråden Hur varmt har ni i sovrummet och hur klär ni era bebisar när ni ska sova?