• Stedt

Provera för att INTE få mens?

Jag har ätit provera för att jag har för kort luteal fas. jag ska äta 10 tabletter provera from ÄL och för att liksom förhindra att mensen kommer inom de tio dagarna. Vanligtvis kommer den typ på dag 6-7 efter ÄL och då får inte ägget tid att fästa.

Har någon annan fått det utskrivet och har det fungerat för er? Verkar som alla bara får Provera för att sätta igång mens...

• Svar på tråden Provera för att INTE få mens?
  • Stedt

som jag anade, jag är ensam om detta...

• Stedt

som jag anade, jag är ensam om detta...

• Abrakadabra

Jag har inte ätit Provera, men enligt Fass kan medicinen användas både för att skjuta upp och för att påskynda mens (effekten blir olika beroende på när i cykeln man börjar ta tabletterna).

• Fembarnsmorsan

Jag har precis börjat med provera pga krångliga menstruationer.Oregelbundna,långdragna eller kommer inte alls mm mm.
    Ska ta det till mars så får vi se om d blir ngn ordning efter det.Jag ska ta tabletterna i fjorton dagar o sedan uppehåll fjorton dagar

• Sleepingbeuty

Både med Provera och Primolut Nor så kan man skjuta upp mensen.MEN man kan få genombrottsblödningar i allfall.
    det kan ta flera månader innan kroppen har ställt in sig på medicineringen.
    P-Piller kan man änavända också.Men försöker du bli gravid så är det ju inget alternativ.

Svar på tråden Provera för att INTE få mens?