• Starleaf

Reklamera på ikea utan kvitto??

Köpte en bäddsoffa för ca 3 månader sen kontant. Nu har en tjock planka knäckts så går ej ett använda som säng utan bara som soffa.
    Har varit extremt klantig och råkat slängt kvittot vilket va extremt dumt med tanke på att det va en så pass dyr sak.

Någon som har erfarenhet utav att lyckas få en vara reklamerad utan kvitto??

• Svar på tråden Reklamera på ikea utan kvitto??
  • MeNoLike

jag har men inte sån dyr sak.
    Det är olika i alla butik från gång till gång.
    Att testa är nog b'ästa sättet att få reda på om det funkar

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • Starleaf

Bor en bit från ikea och inget körkort så ville kolla först hur andra har lyckats reklamera.
    Känns träligt att ta sig dit sen inte få det godkännt

• marjalena

Starleaf skrev 2009-01-16 08:16:00 följande:

Bor en bit från ikea och inget körkort så ville kolla först hur andra har lyckats reklamera. Känns träligt att ta sig dit sen inte få det godkännt
    Ring och prata med dem innan du åker dit.
  • RiaRa

Betalade du kontant eller med kort?

Har du betalat med kort lär det väl finnas en kvittokopia där, att det beloppet handlats för på den dagen på IKEA, menar jag.
    Annars tycker jag du ska ringa IKEA och fråga.
    Det är mycket lättare att tappa bort en sak, än att hitta den/ Nalle Puh
  • RiaRa
    RiaRa skrev 2009-01-16 08:26:43 följande:
    Betalade du kontant eller med kort?Har du betalat med kort lär det väl finnas en kvittokopia där, att det beloppet handlats för på den dagen på IKEA, menar jag.Annars tycker jag du ska ringa IKEA och fråga.
    Och nu såg jag att det var kontant, får skylla på för lite kaffe. Sorrry
    Ring IKEA
    Det är mycket lättare att tappa bort en sak, än att hitta den/ Nalle Puh
  • Starleaf

*Suck*
    De vill ej godkänna en reklamation utan kvitto.
    Just nu är jag såå arg på mig själv som lyckats med att slarva/slänga bort kvittot.

De hade godkänt ett kontoutdrag om vi betalat med kort men nu gjorde vi ju inte de
    Har verkligen inte råd att köpa en ny soffa bara för att man är så klantig

• Ellianda

Är det en bäddsoffa som funnits länge i sortimentet? Om det är en relativt ny soffa (eller i ett utförande/färg som inte funnits så länge), så borde det ju vara sjlävklart att den köpts inom garantitiden.

Du skulle kunna googla runt och se om det är något allmänt fel på just denna bäddsoffa. Då kan det vara lättare att hävda att det var fel också på din vid köpet.

Kan du på något annat sätt bevisa att du köpt soffan ganska nyss? Vittnen, foton? Ikea behöver ju fortfarande inte reklamera sängen om du inte har kvitto eller kontoutdrag, men de kanske kanske skulle göra det med lite god vilja, om du har tur.

• sommar2001
    Svar på #6
    Ge dig inte. I värsta fall så får du be att få tala med butikschefen. Hade också slarvat bort mitt kvitto och skulle reklamera 2 badrumsmöbler. Tog med mitt kontoutdrag och sen fick kah berätta totalsumman och vad det var för övriga produkter på mitt kvitto. Men när de hittat kvittot vad det inga problem.
  • Starleaf

Tack för alla tips och råd =)
    Har nu fått igenom en reklamation.

Vi gick till box som körde hem vår soffa från ikea den dagen vi köpte den och de hade alla sina körningar sparade i deras dator så fick en kopia o på så sätt kunna vi bevisa när den köptes.

Den hade spruckit precis vid en kvist så då va de lättare oxå,

Nu väntar vi på antingen en ny sittdel el helt ny soffa va så stressad igår så kommer ej ihåg vad han sa.

• sommar2001
    Svar på #9
    Ja men då så får ni problemet åtgärdat utan bråk, de lölser ju roblemet på enklast/billigast möjliga sätt men jag kan inte tänka mig att man har sittdelar som resrevdel..
  • Starleaf

Vad jag har fått till svar är att de ej har några reservdelar så att säga. Tog upp de då de ej ville reklamera om man kunna få köpa en ny del men de hade inga för de gör bara så de blir kompletta soffor.

Så återstår att se vad vi får.
    På pappret vi fick står de att levera och hela soffan och dess kostnad osv.

Men föredrar att få bara sittdelen mindre jobb för oss oxå.

• Ellianda

vad roligt att det löste sig

Svar på tråden Reklamera på ikea utan kvitto??