• Aleathiel

Huskurer mot diarré

Förutom att äta blåbär (ej färska), dricka svart te och undvika mjölkprodukter, vad finns det för huskurer mot diarré? Eller vad är bra och dåligt att äta?

• Svar på tråden Huskurer mot diarré
  • raspberryrevolution

rivna äpple, kokta morötter. Förr sa man avslagen cocacola, nu är det lite olika bud, vissa säger att för mycket sött kan ge mer diarré. Sen skon kost, vitt bröd, klara soppor, kokt potatis fisk och vit sås.

• Flippen

Morotspuré är stoppande. Vet inte om färska morötter funkar lika bra.

Annars är Dimor som finns på Apoteket skitbra!

Nytt år - Nya möjligheter!
  • kimsi

Ja blåbär är ju en klassiker men det visste du redan, men är te verkligen stoppande? Personligen så fungerar te motsatt på mig.

Annars är det kokt mat som gäller, ingen stekt eller friterad mat och ingen stark kryddad mat heller, grönsaker kan också vara hårdsmält för magen. Undvik kaffe, alkohol och cigaretter.

Men om inte huskurerna hjälper så finns det väldigt bra tabletter på apoteket som heter Imodium, de brukar stoppa systemet när det jobbar på övertryck.

• raspberryrevolution

Flippen skrev 2009-01-16 08:46:37 följande:

Annars är Dimor som finns på Apoteket skitbra!
    haha kul skitbra :) flåt lite lättroad idag.
  • Aleathiel

Man ska kunna skratta åt sina skitproblem :-P

Hm, te kanske inte är bra? Har bara för mig att jag brukade få det av mamma när jag bodde hemma...

• kimsi

Aleathiel skrev 2009-01-16 08:58:43 följande:

Man ska kunna skratta åt sina skitproblem :-PHm, te kanske inte är bra? Har bara för mig att jag brukade få det av mamma när jag bodde hemma...
    Jag vet att många tar te om de har ont i magen, men jag tvivlar på att det är så bra mot just diarré. Koffein brukar ha en laxerande effekt och det är ju koffein i te.
  • raspberryrevolution

Aleathiel skrev 2009-01-16 08:58:43 följande:

Man ska kunna skratta åt sina skitproblem :-P Hm, te kanske inte är bra? Har bara för mig att jag brukade få det av mamma när jag bodde hemma...
    kamomill är bra för magen.
  • Flippen
    raspberryrevolution skrev 2009-01-16 08:57:03 följande:
    Flippen skrev 2009-01-16 08:46:37 följande: haha kul skitbra :) flåt lite lättroad idag.
    Hahaha! Tänkte jag inte ens på!
    Nytt år - Nya möjligheter!
  • g a f f e l

Jag vet inte om te är bra mot diarré men det gör så att man blir hård i magen, om man har vanlig avföring.

Kanske har ngt att göra med att det är vätskedrivande.

• TOTTE90

Bananer är bra mot diaree, ingefära har en lugnande effekt, ris är bra, fisk (kokt), potatis (kokt) :)

Svar på tråden Huskurer mot diarré