• Anonym (?)

Feberkänsla utan feber?

Igår kväll när jag skulle lägga mig märkte jag att jag började få ont i huvudet samt öm i halsen.
    Jag tog två alvedon i samband med ett glas vatten och gick och la mig.
    Under nattens gång blev det värre och jag har fått en väldans halsont, (så det gör ont när man pratar), en sprängande huvudvärk och ont i hela kroppen i lederna.
    Oftast när jag får sådan huvudvärk och så ont i kroppen så är det för att min temperatur stiger och jag får feber.
    Så jag tänkte förståss att nu är det förkylning eller influensan.
    Men när jag tog tempen på morgonen så visade den 36.6, vilket är min normala temperatur. Jag vart väldigt förvånad över detta då jag verkligen mår pyton, och känner mig precis som jag brukar göra i kroppen då jag har feber.
    Jag har tagit ytterligare 2 alvedon och legat med kall blöt handduk på huvudet vilket har lindrat huvudvärken aningen men den är fortfarande kvar, liksom värken i lederna.
    Vad kan detta vara?
    Befinner mig just nu i vecka 32+4

• Svar på tråden Feberkänsla utan feber?
  • Anonym

Låter som att du är på väg att få förkylning! Då känner man lite så!

• Anonym (?)

Anonym skrev 2009-01-16 09:34:41 följande:

Låter som att du är på väg att få förkylning! Då känner man lite så!
    Precis, det som jag är mest oroad för är att när jag vanligtvis mår såhär dåligt, så har jag redan en jättehög feber. Men nu så är det inget alls.
    Men som sagt har inte varit gravid och förkyld hittills och kroppen är ju inte som den brukar.
  • Anonym

Hmmm skumt...men ibland kan en infektion ge låg temp...konstigt men sant.

• Anonym (?)

Anonym skrev 2009-01-16 09:41:29 följande:

Hmmm skumt...men ibland kan en infektion ge låg temp...konstigt men sant.
    Ja det kan mycket väl vara det, har dock aldrig råkat ut för det tidigare. Sitter i ögonblicket och väntar svar från BM som inte gett mig ngt nummer att nå henne på utan bara en e-mail... aningen frustrerande.
  • Anonym

Men jag tror inte att du skall vara orolig, du har ju några veckor kvar till förlossningen och då har du fått tillbaka dina krafter

• Anonym (?)

Anonym skrev 2009-01-16 09:58:27 följande:

Men jag tror inte att du skall vara orolig, du har ju några veckor kvar till förlossningen och då har du fått tillbaka dina krafter
    Tack var rar du är! Ja man blir ju aningen hypokondriker som gravid då massa förändringar sker i kroppen och man inte känner igen sig själv. Men som du säger så har jag nog inget att vara orolig för! Tack
  • Anonym

Anonym (?) skrev 2009-01-16 10:03:39 följande:

Anonym skrev 2009-01-16 09:58:27 följande:
    Tack var rar du är! Ja man blir ju aningen hypokondriker som gravid då massa förändringar sker i kroppen och man inte känner igen sig själv. Men som du säger så har jag nog inget att vara orolig för! Tack
    Ja snacka om Jag var också så när jag var gravid ha ha
  • Anonym (?)

Anonym skrev 2009-01-16 10:05:53 följande:

Anonym (?) skrev 2009-01-16 10:03:39 följande:
    Ja snacka om Jag var också så när jag var gravid ha ha
    Hehe hoppas det går över sen när knodden är född.

Bara en uppdatering (för de som eventuellt kanske har liknande symptom som mig och är lika undrande):

Barnmorskan har svarat att jag troligen har influensan och anledningen till att jag inte har feber är för att jag tagit alvedon i tid.
    Dessutom så brukar jag aldrig ta alvedon när jag blir sjuk, så det kan vara därför jag mår annorlunda. Vanlitvis tar jag Ipren eller (dumt jag vet) citidon eller orudis (det är för att jag ska orka gå till jobbet). Och då brukar alla symptom bli som bortblåsta för mig.
    Eftersom Alvedon inte är lika starkt så har den förmodligen bara satt ned tempen men inte tagit bort värken och huvudvärken i mitt fall.
    Men nu under graviditeten har jag enbart tagit alvedon, som smärtstillande, vid ett tidigare tillfälle och nu.

Tipset från BM är: 2 alvedon var 6:te timma, så febern inte hinner bryta ut. Sedan det gammla vanliga, nedbäddad, dricka mycket vatten och vila.
    Knodden i magen blir helt opåverkad av detta.
  • Anonym (haft samma)

precis så där kände jag under typ 1 veckas tid när jag var i ca vecka 25 jag hade till och med sån här speciell typ "sjuk" smak man kan få i munnen när man är sjuk/ har feber. var övertygad om att jag hade feber men tempen ville inte hålla med mig har dock ingen aning om vad de var för nått och det gick ju som sagt över efter ett tag. ville bara säga att du inte varit ensam =P

Svar på tråden Feberkänsla utan feber?