• stoltmamma87

sänghimmel över "myshörnan" till pojkrum (2½åring) löjligt?

ska göra en liten myshörna med sittpuff och mysig belysning, tänkte kanske på en sänghimmel ovanför detta, för lite mer mysfaktor, men är det löjligt när det är till en pojke?

• Svar på tråden sänghimmel över "myshörnan" till pojkrum (2½åring) löjligt?
  • Caranlachiel

Inte alls. Har sett flera exempel på detta på styleroom.se

Vecka 31 - and counting! (BF 21 mars)
  • Vombell

Varför skulle det vara löjligt? Pojkar vill väl också ha lite mys och fint!

• Astrosmurfan

Ikea hade förut några stora blad i tyg som man kunde ha som sänghimmel. Vet inte om de finns kvar, men i så fall kunde ju det vara ett alternativ för att få det lite mysigt utan att bli "puttenuttigt"

• brumme lisa

Killar ska väl oxå få ha det mysigt!
    Behöver ju inte vara en prinsessig, välj ett tyg som passar sonen och rummet

• Astrosmurfan
    Svar på #3
    Jo de finns kvar. De heter Löva och kostar 99:-
  • Qiina

Gullig tycker jag!
    Pojkar måste få vara lite flickiga om det vill det precis som att flickor får vara pojkiga om de vill det!
    Lycka till med inredningen!

• Hädvigg

En myshörna är väl inte "flickig"? Det är väl bara en myshörna?

Både små och stora brukar gilla att ha ett eget hörn att ta det lugnt i (om det är soffhörnet eller myshörnan)

• Hanah
    Qiina skrev 2009-01-16 12:49:24 följande:
    Gullig tycker jag! Pojkar måste få vara lite flickiga om det vill det precis som att flickor får vara pojkiga om de vill det!Lycka till med inredningen!
    Jag tycker inte att myshörna med sänghimmel är flickigt?!

TS: Det är en jättebra idé att göra en sån myshörna till din son!
  • 4u2

klart man kan ha,de flesta barn gillar ju att ha det ombonat i en myshörna.
    Har sett sänhghimel med dödskallar i någon affär om man nu vill ha det tufft.
    Min dotter har en jättestor fjäril hängande över sin hörna, en sådan som egentligen är en drake man flyger med ute.
    Blev fint med banden som hänger ner mot väggen.

• Qiina

Gud va trött jag blir. Jag har aldrig sagt att en mys hörna är flickig jag sa att det var gulligt!
    Men om man råkar ha en pojke som är flickig eller en flicka som är pojkig så är det ju helt okej att låta dem vara det.

• Hädvigg

quina
    Men jag tycker inte om uppdelningen i "flickiga" eller "pojkiga" egenskaper

Sorry TS.

Om man söker på myshörna + barn på google (bilder), så får man fram en hel massa alternativ. Kanske hittar du inspiration där?

• Qiina
    Svar på #11
    Nähä så hur menar du då? Att flickor är likadana som pojkar?
  • AnneSophie
    Qiina skrev 2009-01-18 17:07:12 följande:
    Svar på #11Nähä så hur menar du då? Att flickor är likadana som pojkar?
    Öhm ja...så kan man ju se det. De flesta barn gillar när det är mysigt, ombonat och kojor eller hemliga rum är vanligtvis poppis. Att mena att en sänghimmel till en pojke kanske är löjligt indikerar att man har olika syn och förväntningar på barnet enbart pga barnets könstillhörighet. Och det är löjligt.

Men för att rakt av svara på din fråga: Sänghimmel blir jättebra. Din son kommer att uppskatta det.
  • bimadrock

Nej nej, inte löjligt alls på nåt sätt. Jag får massor med idéer för en myshörna till en pojke.
    Kanske en sänghimmel av ett kamouflagetyg i nät o sen kuddar i grönt fluffigt/hårigt tyg så det blir som mossa eller gräs osv.. så det blir lite koja-i-skogen känsla. Eller så finns det ju sånt tyg som det är tryckt en bild med stenar på som man kan ha o sen en sån fackla som lampa som finns på ikea så blir det mer en riddarkoja. Finns ju massor att göra. Så jag tycker absolut att du ska köra på det!

• Qiina
    Svar på #13
    Det jag skrev om "hur menar du då...." var riktat till föregående talare, isviol (se svar nummer 11) inte till TS. =)

TS bhr blir det blire nå mys hörna eller? Det är så kul med tips på barn rum eftersom vi håller på att göra i ordning sonens.
  • Hädvigg

quiina

AnnSophie svarade så bra på din fråga i inlägg nr 13 att jag hänvisar till det svaret.

/Isviol

Svar på tråden sänghimmel över "myshörnan" till pojkrum (2½åring) löjligt?