• Ell

Tärnad fryst potatis?

Har hittat ett jättegott recept på egen pytt-i-panna och det står att man ska tillsätta 800 gram fryst tärnad potatis. Men finns ens färdigtärnad fryst potatis att köpa? Har inte sett det. Om jag gör egen tärnad potatis, ska den vara rå eller lite kokt innan jag steker den?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tärnad fryst potatis?
  • Solskensmor

Jo jag har sett att det finns fryst tärnad potatis, men råstek egen du, et går lika bra...

• Mamma t Twins

Jag har sett tärnad potais på glasburk...
    *s*...

Jag röstar också för att du skall råsteka!...

• mina små kämpar

jag har köpt det på coop helt ok faktiskt

• Pensive

Råstekt potatis är väldigt gott, men är du osäker prova att steka bara lite och smaka.

• Ell

Tack för era svar! Så jag tärnar alltså själv i småbitar och sen steker, hur låg värme? Hur länge? (inte så bra i köket...)

• Solskensmor

Stek på medelvärme, det bränner ganska lätt fast, kanske 20 minuter, du får testa dig fram...

• AannaH
    mina små kämpar skrev 2009-01-16 11:22:17 följande:
    jag har köpt det på coop helt ok faktiskt
    har bara sett det på coop o konsum. Jag har kollat i andra affärer min inte sett det. Coops egna märke har det.
    Robin -97 Nemo -05
  • Thursday

Färdigtärnad fryst potatis upptäckte jag förra året, det är ju för sjutton en guds gåva! Fattar inte att jag orkade göra pyttipanna innan jag upptäckte det!

Men om du ändå vill göra utan så tärna potatisen så smått du bara orkar och häv den i långpannan med löken på en 200 grader tills det ser lagom stekt ut. Köttet kan du vänta lite med, beroende på vad det är för kött.

• Thursday

AannaH skrev 2009-01-16 11:24:55 följande:

har bara sett det på coop o konsum. Jag har kollat i andra affärer min inte sett det. Coops egna märke har det.
    Den jag köpt är Findus1
  • AannaH
    Thursday skrev 2009-01-16 11:25:44 följande:
    Den jag köpt är Findus1
    okej. Har inte sett det.
    Robin -97 Nemo -05
  • Ell

Såg ett supersmarrigt GI-recept med tärnad fryst potatis, chorizokorv, kyckling och sockerärtor! Verkar jättegott och om jag nu hittar fryst färdig potatis går det verkligen superfort att göra!

Tack så jättemycket för era tips!

Svar på tråden Tärnad fryst potatis?