• Miss E

Vilken färg hade eran råmjölk innan förlossning?

Jag har genomskinlig och ibland småvit råmjölk som kommer ur både vänster och höger bröstvårta, men ibland, på höger bröst som också är lite större, kommer det BRUNT ur?

Någon som känner igen sig? Satt just och undra om det är normalt eller om man borde kolla upp det?

(¯`°?.¸ ღ♥ 1dag till BF.... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vilken färg hade eran råmjölk innan förlossning?
  • raspberryrevolution

om jag lyckas trycka ut lite så var det i början brungult, nu kommer det lite mer vit genomskinligt. det är normalt.

• Caranlachiel

Lyckas jag fånga upp råmjölken själv med fingret så ser det genomskinligt ut, men i min vita bh brukar jag få en liten gul fläck - så jag tror den är genomskinlig med en gul ton.

Vecka 31 - and counting! (BF 21 mars)
  • Miss E

OK! Tack för svaren! Har ju som sagt vit, genomskinlig o ibland på höger bröst, lite brunt typ, men då vet jag

• puppysnuschka

Jag är i vecka 26, och min kompis som oxå är gravid sa till mig att man kan trycka ut råmjölk från brösten. Var ju tvungen att pröva, och färgen på den är genomskinlig. trycker ja inte ut något kommer de inget, så det läcker inte än.

• Miss E
    Svar på #4
    puppysnuschka skrev 2009-01-16 13:12:53 följande:
    Jag är i vecka 26, och min kompis som oxå är gravid sa till mig att man kan trycka ut råmjölk från brösten. Var ju tvungen att pröva, och färgen på den är genomskinlig. trycker ja inte ut något kommer de inget, så det läcker inte än.
    Samma här o så e d fortf o jag har bf imorgon!
    Men om jag smörjer in mig med lotion så kan det komma droppar och nu det senaste dagarna har det runnit till ett par ggr, så nu får man ha små bomullspads i bh:n i väntat på att Bäsen i magen skall titta ut
  • puppysnuschka
    Tjejen24 skrev 2009-01-16 13:18:44 följande:
    Svar på #4 Samma här o så e d fortf o jag har bf imorgon! Men om jag smörjer in mig med lotion så kan det komma droppar och nu det senaste dagarna har det runnit till ett par ggr, så nu får man ha små bomullspads i bh:n i väntat på att Bäsen i magen skall titta ut
    Gud va spännande med bf imorgon :) Jag längtar så enormt mycket efter vår bebis. Vill ha henne här nu..  Hoppas allt går bra för dig.
  • Idril Altariel

Mitt har varit vitt/genomskinligt med mer el midnre gult i.
    Med alla mina.
    Men brunt har jag aldrig hört talas om?

• Miss E
    Svar på #7
    Idril Altariel skrev 2009-01-16 13:20:24 följande:
    Mitt har varit vitt/genomskinligt med mer el midnre gult i.Med alla mina.Men brunt har jag aldrig hört talas om?
    Inte jag heller Fundersam

Kan ju i värsta fall ta upp det på förlossningen NÄR jag väl hamnar där. Hoppas på snart då bf är imorgon.
  • Miss E
    Svar på #6
    puppysnuschka skrev 2009-01-16 13:19:46 följande:
    Gud va spännande med bf imorgon :) Jag längtar så enormt mycket efter vår bebis. Vill ha henne här nu..  Hoppas allt går bra för dig.
    Vilken vecka är du i?
  • puppysnuschka
    Tjejen24 skrev 2009-01-16 13:28:52 följande:
    Svar på #6 Vilken vecka är du i?
    26. Och tiden går sååå sakta, fast jag vet att det ändå är nära bf.
  • Miss E
    Svar på #10
    puppysnuschka skrev 2009-01-16 13:29:27 följande:
    26. Och tiden går sååå sakta, fast jag vet att det ändå är nära bf.
    Snart känns det som om du alltid varit gravid och "vart tog veckorna väääägen??"

Kommer ihåg hur jag räknade DAGARNA ända fram till v.28, sen flöt allt på o nu sitter jag här o undrar vart tog tiden vägen?
  • puppysnuschka
    Tjejen24 skrev 2009-01-16 13:31:26 följande:
    Svar på #10 Snart känns det som om du alltid varit gravid och "vart tog veckorna väääägen??" Kommer ihåg hur jag räknade DAGARNA ända fram till v.28, sen flöt allt på o nu sitter jag här o undrar vart tog tiden vägen?
    Ja, de kommer nog bli så sen. Att man tänker tillbaka och fattar inte att de kunde gå så snabbt.  Jag brukar mest fundera på att jag längtar till hon tittar ut, men sen samtidigt vill jag inte att hon ska växa upp och bli stor. Vill ha min lilla flicka liten alltid. :):) Så det är ändå bra att det är ett tag kvar.

Har ni allt hemma nu? Så spännande med alla saker man köpt redan. Vi har allt redan, men inte satt upp de än. Ska vänta till senare. Men du måste ha fått upp allt ju.
  • Miss E
    Svar på #12
    puppysnuschka skrev 2009-01-16 13:35:27 följande:
    Ja, de kommer nog bli så sen. Att man tänker tillbaka och fattar inte att de kunde gå så snabbt.  Jag brukar mest fundera på att jag längtar till hon tittar ut, men sen samtidigt vill jag inte att hon ska växa upp och bli stor. Vill ha min lilla flicka liten alltid. :):) Så det är ändå bra att det är ett tag kvar. Har ni allt hemma nu? Så spännande med alla saker man köpt redan. Vi har allt redan, men inte satt upp de än. Ska vänta till senare. Men du måste ha fått upp allt ju.
    Japp japp, vi har redan allt hemma, förutom en rumptemp och nått annat litet
    Men våran Britax Vigour+4 vagn o spjälsäng står inpackade o fina på vinden, då vi inte kommer använda spjälsängen på ett par månader (har en babykorg) o vagnen kommer ner en vecka eller så efter han e född
  • puppysnuschka
    Tjejen24 skrev 2009-01-16 14:02:06 följande:
    Svar på #12 Japp japp, vi har redan allt hemma, förutom en rumptemp och nått annat litet Men våran Britax Vigour+4 vagn o spjälsäng står inpackade o fina på vinden, då vi inte kommer använda spjälsängen på ett par månader (har en babykorg) o vagnen kommer ner en vecka eller så efter han e född
    aha okej. Så då har ni mkt plats kvar. Inte som vi kommer ha sen när vi sätter upp allt. Då får vi det lite trångt. Men vad gör man inte :):) Tror ju dock inte vi behöver sängen till henne, för hon kommer sova hos mig. Men vill att hon ska ligga där när jag gör annat på dagen för att vänja sig. Vad ska er påg heta ?
  • Miss E
    Svar på #14
    puppysnuschka skrev 2009-01-16 14:07:53 följande:
    aha okej. Så då har ni mkt plats kvar. Inte som vi kommer ha sen när vi sätter upp allt. Då får vi det lite trångt. Men vad gör man inte :):) Tror ju dock inte vi behöver sängen till henne, för hon kommer sova hos mig. Men vill att hon ska ligga där när jag gör annat på dagen för att vänja sig. Vad ska er påg heta ?
    Haha, Nej vi har INTE mycket plats!! Har en 2:a på 45kvm o letar febrilt efter en 3:a!
    Så vi har en tjockare skötbädd ist för skötbord, babykorg sålänge det går, ist för att försöka få in en spjälsäng i sovrummet (som vi knappt får plats i),  o vagnen står ju på vinden då för att ta så lite plats som möjligt.. Nästan så att babyskyddet som står i hallen nu, tar upp 1/4 av hallen (Detta ljuva liv )

Men som du säger, vad gör man inte!!

Min lilla Bäs i magen har redan fått namnet Leo Johannes
  • puppysnuschka
    Tjejen24 skrev 2009-01-16 14:11:42 följande:
    Svar på #14 Haha, Nej vi har INTE mycket plats!! Har en 2:a på 45kvm o letar febrilt efter en 3:a! Så vi har en tjockare skötbädd ist för skötbord, babykorg sålänge det går, ist för att försöka få in en spjälsäng i sovrummet (som vi knappt får plats i),  o vagnen står ju på vinden då för att ta så lite plats som möjligt.. Nästan så att babyskyddet som står i hallen nu, tar upp 1/4 av hallen (Detta ljuva liv ) Men som du säger, vad gör man inte!! Min lilla Bäs i magen har redan fått namnet Leo Johannes
    Vi letar oxå efter en 3:a. Bor i en 2:a nu. Men jag tycker inte det är så stressigt egentligen. För bebisen kommer ligga en längre tid hos oss. Och behöver då inget eget rum mm. Vi vill oxå ha en vagga, lr korg. Men har inte råd. Vi snålar och har fått allt vi behöver. Vagnen har vi i vår hall nu och de är oxå på gränsen att man får plats med annat. MEn de gör inte så mkt, bara kul.

Vilket fint namn. Vår flicka ska heta Leia. Andra namnet vet vi inte än. Svårt nog att komma på ett första namn tycker ja.
  • MissKaos

MIn är gul-vit + genomskinligt.

(¯`°?.¸ ღ♥100 elefanter kan inte ha fel: Var gravid i 2 år!♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Vilken färg hade eran råmjölk innan förlossning?