• Mamma7

Carola låtar...

Carola är ju alltid Carola...men jag tycker nog ändå att hennes första skivor är bäst. Låtarna sitter ju som klistrade i skallen än idag.
    Är det bara jag som gillar de gamla dängorna med henne och sjunga med?
    Men vilken låt är egentligen bäst ?
    Så svårt! Vad tycker du?

• Svar på tråden Carola låtar...
  • AMV

Gloria. Vet inte riktigt varför men den nynnar jag alltid med i.

• TriBelle

sanna vänner och den som börjar med... med blommor i håret. klänning så vit, hon blikar mot vägen snart kommer han hit, med brinnande hjärta hon svarar sitt ja, hon e vackrats av alla idag :)

och flickan från igår e totalt bäst ahahaha.
    men jag älskar verkligen hela den skivan.
    personligt carola ^^

• FiaL

Det regnar i stockholm och Gloria!

• Mamma7

Jag kom på en låt som jag gillar så mycket....HUNGER (det är väl så den heter)...

• Caroooline

Det regnar i stockholm är en klar favorit.

Men även På egna ben och mitt i ett äventyr.

• Polargirl

Många gillar inte Carola men gillar ändå hennes musik från 80-talet. Kanske är det för att då var det mer fokusering på henne som artist. Sedan hon gifte sig med Runar och gick med i Livets ord har det mer och mer blivit fokusering på henne som person, och hennes tro. Det tycker jag är lite synd, för hon har gjort mycket bra musik utöver de där 80-talsdängorna. Albumet "Personligt" är en favorit för mig, det är bra låtar och det är kul att höra Carola komma till sin rätt, hon passar verkligen att göra lite rockigare musik. Gillar även soundet på "My tribute", även om jag inte alls är troende på något vis.

When you?re as great as I am, it?s hard to be humble.
  • Mamma7

Jag tycker att det hon alltid sjunger nu är så mycket "gap" och "skrik" (vet inte hur jag ska förklara med bättre ord hur jag menar)...

• Polargirl
    Mamma7 skrev 2009-01-21 07:41:04 följande:
    Jag tycker att det hon alltid sjunger nu är så mycket "gap" och "skrik" (vet inte hur jag ska förklara med bättre ord hur jag menar)...
    Det kallar för "wailing" och att "waila", tror jag!

Och jag håller med dig, hon gör det alldeles för mycket nu för tiden!
  • Polargirl

Dokumentär i morgon lördag klockan 20 på SVT!

• Mamma7

Japp...ikväll kollar vi in dokumentären!

Svar på tråden Carola låtar...