• en grönsak

Mag/Bröstsmärtor.. Vad kan det vara?

Nej jag är inte gravid eller magsjuk och mens har jag inte heller.
    Jag har aldrig känt så här förut och det skrämmer mig en aning..
    Känns som en tung smärta i maggropen/bröst. Började för 2 dagar sen. Känns ungefär som när man är hungrig,svårt att förklara.
    I mitten på magen,där brösten börjar där har jag den konstiga trycket..
    Nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Mag/Bröstsmärtor.. Vad kan det vara?
  • smis

låter som magkatarr, då har man ett hungersug och ont där du säger att du har ont..

• en grönsak

smis skrev 2009-01-16 13:26:43 följande:

låter som magkatarr, då har man ett hungersug och ont där du säger att du har ont..
    Hmmm.. Hur kommer det sig att man får det? går dt över eller måste jag göra nåt?
  • Vhilma och Victor

Eller halsbränna

• en grönsak

Vhilma och Victor skrev 2009-01-16 13:28:43 följande:

Eller halsbränna
    Jaha? vad ska man göra åt det där då?
  • Tricis

en grönsak skrev 2009-01-16 13:29:59 följande:

Vhilma och Victor skrev 2009-01-16 13:28:43 följande:
    Jaha? vad ska man göra åt det där då?
    Losec MUPS
  • kimsi

Om det är magkatarr så ska du undvika stark mat, stekt mat och fet mat. Avstå också från kaffe, alkohol och tobak och försök att låta bli godis och dricka.

Det finns receptfria tabletter på apoteket som brukar vara bra mot magkatarr.

• Vhilma och Victor

Att äta yoghurt, banan kan minska obehaget och inte böja sig framåt. Sova på vänster sida för då minskar man "risken" att magsaften kommer upp. Det är inget farligt så länge man inte får blodiga kräkningar eller avföring. Fast det kan vara obehagligt.
    Finns receptfria medel på apoteket som kan lindra men fråga personalen om du är osäker.
    Fundera på om det är något som du kan ha ätit som gör det värre som tex. kaffe, citrus mm. Vardguiden.se finns oxå tips och råd.

• smis

men sen kan det vara magnerverna jag hade så som du skrev i 2 veckors tid gick till läkaren och nu finns det ett blodprov man kan ta för att se om man har magkatarr för det orsakas av en bakterie men jag hade inte den bakterien o då sa min läkare att man kan få ont på det sättet om man har avrit stressad o nervös..

• en grönsak

smis skrev 2009-01-16 13:41:35 följande:

men sen kan det vara magnerverna jag hade så som du skrev i 2 veckors tid gick till läkaren och nu finns det ett blodprov man kan ta för att se om man har magkatarr för det orsakas av en bakterie men jag hade inte den bakterien o då sa min läkare att man kan få ont på det sättet om man har avrit stressad o nervös..
    Ja det kan ju vara vad som helst.. Jag har varit stressad och nervös förut men aldrig fått de här smärtorna.
    Har ju vart stressad och nervös nu..
  • smis

fast sen tycker jag att om man har smärta och värk som inte går över på ca 1vecka eller om den blir mycket värre, att man ringer till vc för att prata med dem, det är ju det de är till för

Svar på tråden Mag/Bröstsmärtor.. Vad kan det vara?