• Anonym (Stinky!)

Svettlukt!? pga Diane Mite?Råd för att bli av med den

Hej! Jag behöver lite tips. Jag har sedan några månader tagit Diane Mite pga av dålig hy och sedan dess har jag börjat lukta svett. Har aldrig luktat det minsta innan. Jag duschar varje dag och använder deodorant. Det värsta är att det sätter sig i kläderna, och det går inte att tvätta ur. Och det händer också med helt nya kläder. Det är inte så att jag svettas mycket, får inga "lökringar" under armarna. Jag äter inte massa kryddad mat som luktar.

Vad ska man gör för att bli av svettlukten ur kläderna? Funkar inte med fläckbehandling...
    Har någon samma erfarenhet av Diane Mite?
    HAr någon tips om en Super-deodorant?
    Jag tycker ju det är hemskt att känna min egen svettlukt hela tiden, är så rädd att andra ska känna och tycka man är en stinkis :(

• Svar på tråden Svettlukt!? pga Diane Mite?Råd för att bli av med den
  • Anonym

Kolla de på apotekt, dom är suuper. Tyvärr är det väldigt lätt att paja kläder med svett, även om du inte svättas och luktar nästa gång du använder plagget så kan det börja lukta igen av värmen
    Försök att ha billiga linnen eller liknade under fina tröjor så att du kan slänga dem om de börjar lukta.
    Så fick jag göra när jag amma, lukta apa då

• Anonym (svettis)

Tycker deon TEO som Lush säljer är skit bra

• Anonym (Stinky!)

Dem på apoteket? Är det ACO?
    Är TEO också en antiperspirant eller bara en deodorant?
    Finns det inga medel man kan använda för att få svetten att försvinna i kläderna?

• Anonym (Stinky!)

puff

• Anonym (svettis)

Anonym (Stinky!) skrev 2009-01-16 14:04:47 följande:

Dem på apoteket? Är det ACO?Är TEO också en antiperspirant eller bara en deodorant?Finns det inga medel man kan använda för att få svetten att försvinna i kläderna?
    "Tea treeolja och enbärsolja är bra när man vill besegra över bakterier som skapar dålig lukt. Alla Kryztal deodoranter innehåller bikarbonat och magnesiumkarbonat som absorberar fukt och dålig lukt och i Téo har vi även tillsatt aprikoskärneolja som hjälper den stanna kvar på din hud och göra nytta dagen lång. Är du den som verkligen har problem med svettiga armhålor - prova Téo!"
  • Anonym (Stinky!)

Det var i alla fall en bra reklam :)
    Ska prova.
    Tack

• Meline

Absolut Torr är galet bra mot svett. Man stryker på det på kvällen innan man går och lägger sig. Det är jätteviktigt att huden är helt torr när man stryker på det, annars börjar det svida och klia. På morgonen kan man tvätta bort det som vanligt, och sedan är man svettfri i flera dagar.

Finns receptfritt på apoteket.

• Anonym (Stinky!)

ok, bra tips :) Tack

Men ingen som vet hur man blir av med svett som fastnat permanent i kläder?

• Anonym (svettis)

Anonym (Stinky!) skrev 2009-01-18 14:35:42 följande:

ok, bra tips :) TackMen ingen som vet hur man blir av med svett som fastnat permanent i kläder?
    En del säger klorin, då på vita klädr men har provat o tycker inte de funkar
  • k girl

För att bli av med svettdoft, blanda ättika i tvättvattnet.

• Anonym (Stinky!)

ättika?! Det var något nytt för mig!
    Men blir det inte ättikelukt?

• Skakis

Precis! Ättika, det går bra att hälla direkt i tvättedelsfacket, sen kör du tvätten en gång till med tvättmedel. Vips borta :)

• Anonym (Stinky!)

Wow, det låter ju helt klart värt att pröva! Tack så hemskt mycket för tipset!

• Anonym (svettis)

Har också hört att ättika ska vara bra för att få bort dåliga lukter.

Annars är det 100% bomull som gäller närmast kroppen. Då fastnar inte lukten men så fort man har lite syntet i kläderna så är det kört om man svettas.

Angående deodoranter så ...är det ett välbekant område för mig. Jag får ständigt byta och är alltid på jakt efter en deo som funkar. Absolut torr är väldigt stark och mina armhålor sväller upp och blir superömma i flera dagar om jag använder den. Det finns en annan deo på apoteket, den heter kort och gott "  Antiperspirant, extra effektiv roll-on oparfymerad  jag brukar sätta på den på kvällen (akta sängkläderna, den kan missfärga. på med en gammal t-shirt för säkerhets skull) och sen anvälnder jag ändå en vanlig deo. Den här superdeon gör att vanliga deos funkar i typ en vecka. Sen kör man ett varv till...

Svar på tråden Svettlukt!? pga Diane Mite?Råd för att bli av med den