Hur få bort pormaskar?
Är gravid och hormonerna florerar fritt.
Märker nu att jag har fått pormaskar på näsan, små svarta prickar.Har aldrig haft detta förut och undrar nu om någon har något bra knep för att få bort dem själv.
Är gravid och hormonerna florerar fritt.
Märker nu att jag har fått pormaskar på näsan, små svarta prickar.Har aldrig haft detta förut och undrar nu om någon har något bra knep för att få bort dem själv.
Klämm bort dem.
Oljemassage, läs mer på oilcleansingmethod.com.
Brukar köpa sådana "plåster" stripes, du sätter på näsan. När du sedan drar bort plåstret följer prickarna med. Köpt mina på ica maxi tror det är nivea eller loreal på de jag har.
sånna plåster från nivea brukar jag använda ibland
men håret förljer med också!! små små tunna hårstrån som finns på näsan finns med också i plåstret... skad et vara så?
Jag brukar också använda porplåster, köpte 3 paket igår på kicks och nu är näsan fri från de små prickarna.
Jag tycker asperinmask nån gång i veckan hjälper bra. Mina svarta prickar på näsan är nästan borta sen jag började med det. Man tar vanliga asperin tabletter (jag använder 2 st) och krossar dem till fint pulver. Sen brukar jag ta några droppar vatten för att lösa upp pulvret och sen en klutt aloevera gel (finns olika sätt att göra). Hyn blir väldigt fin efter.
Tack för alla era svar!
Kicki86girl skrev 2009-01-18 13:36:20 följande:
För mig har porplåster funkat jättebra, mycket bättre än något annat och när man ser på plåstret efteråt så syns det hur mycket skit som har fastnat.
jag brukar ta en varm dusch först för att verkligen ånga upp porerna, sen klämma
Såna plåster har aldrig funkat på min näsa!
rocketqueen skrev 2009-01-20 13:17:45 följande:
LoveSharPei skrev 2009-01-20 18:18:30 följande:
Kicki86girl skrev 2009-01-20 20:21:12 följande:
Syror kan också fungera bra mot pormaskar.
Jag köpte sånna där stripes från Nivea för någon dag sedan och provade igår. Inte fan vet jag vad det satt för skit på dom efteråt, men inte fan var det pormaskar iallafall. BARA en! Hahahahaha! BLÄ!!!!! Äckligt.
Höll på och spy.