• Chessie

Hur få bort pormaskar?

Är gravid och hormonerna florerar fritt.
    Märker nu att jag har fått pormaskar på näsan, små svarta prickar.Har aldrig haft detta förut och undrar nu om någon har något bra knep för att få bort dem själv.

• Svar på tråden Hur få bort pormaskar?
  • Malwa

Brukar köpa sådana "plåster" stripes, du sätter på näsan. När du sedan drar bort plåstret följer prickarna med. Köpt mina på ica maxi tror det är nivea eller loreal på de jag har.

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • aiight

sånna plåster från nivea brukar jag använda ibland

men håret förljer med också!! små små tunna hårstrån som finns på näsan finns med också i plåstret... skad et vara så?

• Kicki86girl

Jag brukar också använda porplåster, köpte 3 paket igår på kicks och nu är näsan fri från de små prickarna.

• AstraTrillian

Jag tycker asperinmask nån gång i veckan hjälper bra. Mina svarta prickar på näsan är nästan borta sen jag började med det. Man tar vanliga asperin tabletter (jag använder 2 st) och krossar dem till fint pulver. Sen brukar jag ta några droppar vatten för att lösa upp pulvret och sen en klutt aloevera gel (finns olika sätt att göra). Hyn blir väldigt fin efter.

• Chessie

Tack för alla era svar!

• LoveSharPei

Kicki86girl skrev 2009-01-18 13:36:20 följande:

Jag brukar också använda porplåster, köpte 3 paket igår på kicks och nu är näsan fri från de små prickarna.
    Funkar det där verkligen?
  • Kicki86girl

För mig har porplåster funkat jättebra, mycket bättre än något annat och när man ser på plåstret efteråt så syns det hur mycket skit som har fastnat.

• SilentStar

jag brukar ta en varm dusch först för att verkligen ånga upp porerna, sen klämma

Såna plåster har aldrig funkat på min näsa!

• LoveSharPei

rocketqueen skrev 2009-01-20 13:17:45 följande:

yta.bigmouth.se/ (inte min blogg)
    Åh, fyfan vad äckligt! Haha! Jag trodde verkligen inte att dom funkade! Måste prova!
  • Kicki86girl

LoveSharPei skrev 2009-01-20 18:18:30 följande:

rocketqueen skrev 2009-01-20 13:17:45 följande:
    Åh, fyfan vad äckligt! Haha! Jag trodde verkligen inte att dom funkade! Måste prova!
    Ja prova, det är ju värt ett försök Jag har varit på salong där de har klämt mina pormaskar men det gjorde så jäkla ont att ögonen började rinna.
  • LoveSharPei

Kicki86girl skrev 2009-01-20 20:21:12 följande:

LoveSharPei skrev 2009-01-20 18:18:30 följande:
    Ja prova, det är ju värt ett försök Jag har varit på salong där de har klämt mina pormaskar men det gjorde så jäkla ont att ögonen började rinna.
    Oj! Det vill jag inte ge mig in på! Om dessa plåster funkar vore det ju super bra! Jag ska köpa sånna imorgon och göra ett försök! Återkommer med resultatet!
  • LoveSharPei

Jag köpte sånna där stripes från Nivea för någon dag sedan och provade igår. Inte fan vet jag vad det satt för skit på dom efteråt, men inte fan var det pormaskar iallafall. BARA en! Hahahahaha! BLÄ!!!!! Äckligt.

Höll på och spy.

Svar på tråden Hur få bort pormaskar?