• Anonym (ledsen)

Gravid v 9 ont i magen

Är gravid i v 9 8+3 och har jätte ont i magen. Har haft de i 3 dagar nu. Har inte haft någon blödning eller liknande.
    Någon mer som hade ont i början av sin grav.
    Har ringt sjukvårdsupplysningen och där säger dom att de bara är att avakta.
    Gjorde ett tidigt vul i v 7 och då såg allt bra ut.

Är så orolig. De här är mitt andra barn och jag kan inte minnas att jag hade så här ont med fösta.

• Svar på tråden Gravid v 9 ont i magen
  • Aaglars

Anonym (ledsen) skrev 2009-01-16 14:24:03 följande:

Är gravid i v 9 8+3 och har jätte ont i magen. Har haft de i 3 dagar nu. Har inte haft någon blödning eller liknande.Någon mer som hade ont i början av sin grav.Har ringt sjukvårdsupplysningen och där säger dom att de bara är att avakta.Gjorde ett tidigt vul i v 7 och då såg allt bra ut.Är så orolig. De här är mitt andra barn och jag kan inte minnas att jag hade så här ont med fösta.
    Jag tycker absolut att du omg. ska kontakta KK!
  • Anonym (ledsen)

Jo men ja har ju varit i kontakt med dom som bestämmer om man får åka in sjukhuset och där sa dom ju att ja skulle avakta.
    Vill inget häldre än att få komma in

har verkligen jätteont.

• Anonym (jag...)

Men det onda kanske inte kommer från livmodern?
    Kanske är tarmarna som gör plats för den kommande magen? Eller magkatarr eller något annat som inte har med graviditeten att göra?
    Men jag hade åkt in ändå!

• Anonym (ledsen)

Okej men hur ska ja kunna åka in när jag inte fick utan skulle avakta??

• Anonym (jag...)

Men om du har jätteont så måste du ju åka in!
    Har du testat med någon värktablett?

• Anonym (ledsen)

japp har tagit alvedon hela dagen och dom senaste 2 dagarna .

• Anonym (jag...)

Fy, vad hemskt att inte veta!
    Magen blir ju inte bättre av att oroa sig hela tiden, tycker du kunde få komma in för en undersökning!
    Hoppas verkligen att det onda går över!!

• Anonym

Jag har haft jätteont i magen hela graviditeten. Är sjukskriven men de hittar inget fel. Dom tror att det kan bero på min dåliga rygg...

• Anonym (ledsen)

Jag ringer igen nu. De behöver ju inte vara graviditeten över huvudtaget. De kan ju vara något annat som måste undersökas.
    Dom kan ju inte bara be mig avakta när man inte ens vet.

• Emelie09

Men om du åker in så kan dom väl inte neka dig? Du betalar ju som alla andra och har rätt till vård. Jag tycker du bara ska åka in.

• Anonym (jag...)
    Anonym (ledsen) skrev 2009-01-16 17:19:43 följande:
    Jag ringer igen nu. De behöver ju inte vara graviditeten över huvudtaget. De kan ju vara något annat som måste undersökas.Dom kan ju inte bara be mig avakta när man inte ens vet.

Precis! Och var bestämd när du pratar med dem!

Lycka till!!

• Anonym (ledsen)

Åkte in och dom konstatera att jag hade urinvägsinfektion. Allt var bara bra med liten.

• Anonym (jag...)
    Anonym (ledsen) skrev 2009-01-16 21:50:46 följande:
    Åkte in och dom konstatera att jag hade urinvägsinfektion. Allt var bara bra med liten.

Åh, vad skönt att det inte var nåt med bebben!

Lycka till!!!

• Aaglars

Anonym (ledsen) skrev 2009-01-16 21:50:46 följande:

Åh vad bra att du åkte in-och underbart att det är bra med den lill*

kram
  • Emelie09

Vad skönt. Lycka till med allt nu

Svar på tråden Gravid v 9 ont i magen