• Lena 1975

Byte av ersättning!!

Hej!!Jag har en fråga som jag hoppas att någon eller några kan svara på.
    Jag har en dotter på 5 veckor som får både ersättning och bröstmjölk,ersättningen är baby semp,och vi har nu upptäckt att hon har ont i magen så nu funderar vi på att byta till Nan för det skriver många här att den är mildare för magen,stämmer det??Min fråga är nu hur man lättast går till väga om man ska byta,för det kan ju inte vara bra att bara bryta helt med semper eller??jag har nu även köpt en Dr Brown flaska,
    Hoppas på snabba svar tack på förhand

• Svar på tråden Byte av ersättning!!
  • Mr p daddy

vi kör med nan1 ibland o ammar mestadels. vår lille kille får oxå lite ont i magen (pågrund av gaser, inte förstoppning). vi har även en likadan flaska men den läcker så

testa att ha lite rapsolja i ersättningen om de e förtoppning som e problemet, annars finns ju minifom eller sempers magdroppar mot gaser!

• lillaemme

ja bytte från semp till NAN när pojken va lika gammal..bvc sa att ja kunde byta rätt av så vi gjorde de..och de gick bra..Glad

080928 - kom världens bästa Linus
  • Babolino79

Jag upplevde oxå att min son fick ont i magen av babysemp, bytte rakt av till Nan o det gick jättebra! Hoppas det går bra!

• Carola Carro

Jag har bytt rakt av lite hit och dit med ersättning inget farligt...

• LoppanL

kan inte se att det skulle vara någon fara att byta rakt av, däremot så var det för oss så att nan inte alls var nåt bra för vår tjej. Hon var lite gasig i magen med baby semp, så vi tänkte att vi byter just eftersom många sa att nan var bättre. Men för henne var det sämre, så vi återgick snabbt till baby semp och körde på med minifom och sempers magdroppar.

• Mr p daddy
    LoppanL skrev 2009-01-17 19:32:24 följande:
    kan inte se att det skulle vara någon fara att byta rakt av, däremot så var det för oss så att nan inte alls var nåt bra för vår tjej. Hon var lite gasig i magen med baby semp, så vi tänkte att vi byter just eftersom många sa att nan var bättre. Men för henne var det sämre, så vi återgick snabbt till baby semp och körde på med minifom och sempers magdroppar.
    hjälpte dropparna för er? vilken va bäst eller körde ni båda samtidigt??
  • TittiBoppe

Kan även tipsa om Lemolac från Semper, det är en lite mildare ersättning för barn med ont i magen.

Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
  • LoppanL

jag tyckte nog magdropparna var bättre och jag tyckte att det gjorde det lite bättre iaf..

Mr p daddy skrev 2009-01-17 22:50:10 följande:
    hjälpte dropparna för er? vilken va bäst eller körde ni båda samtidigt??
  • Jiji

Vi gick från Baby Semp till NAN1 utan problem, vi bytte rakt av. Sonen mådde bättre och hade inte lika ont i magen, men det var ändå lite ont så vi bytte till NAN1 HA och vilken skillnad! Nu är sonen nöjd och har inga problem med magen! NAN1 HA är lite dyrare men vad gör det när man får en nöjd och glad son? Det är helt annan konstistens på den än "vanlig" ersättning, och de har minskat på de ämnen i mjölken som egr allergier.

Hoppas du hittar en sort som passar din lilla tös

Svar på tråden Byte av ersättning!!