• tusselutt

Fått veta kön i Linköping?

Finns det någon som fått veta könet vid rul i vecka 18 i Linköping? Som varit på sjukhuset alltså, inte hos någon privat. Vi ska om några dagar och jag vill veta om det är värt att tjata på dem eller inte :o)

• Svar på tråden Fått veta kön i Linköping?
  • Fru T

vi fick veta i v. 19 på US det va inga problem å bm visade oss vad hon såg flera ggr...

Åh vad jag längtar
  • emilial

skulle jag med vilja veta, haha. :)
    bor också i linköping och ska göra mitt rul om 2v, vill kanske veta könet.
    min mamma fick reda på det när hon fick min lillebror för 6år sen.
    dom har ju ingen skyldighet till att berätta det, men om du inte får en tjurtant borde dom ju kunna säga det, om det inte är för svårt att se, eller om bebis ligger konstigt.
    hur gammal är du`?

• tusselutt

emilial: Jag är 28 år.

Har hört att i Norrköping berättar de inte av princip, men det låter ju bra att de inte är lika svåra här. Man borde ju få bestämma själv tycker jag. Hoppas vi får en bra BM som delar med sig då :o)

• Lone

Har fått veta båda graviditeterna. Men då på ultraljud längre fram i grav.

• emilial

hehe, aa, hoppas det är en bra bm och ingen tjurig tant! ;)
    eller om dom har det stressigt, men rul tiden är ju på 30min så dom borde kunna ha tid och göra det haha :)

men jag har hört massa nu som fått veta vad det är för kön och sen det inte varit det dom sagt.
    tillomed på ett 3d UL...
    alltså måste det vara lite svårt för dom också att se.
    men snopp o pung ser man tydligen lite tydligare än flicka.
    det ska vara som en boll och sen ett streck typ haha.
    flicka har jag hört rykten om att det ser ut som fler streck.

tråkigt det måste vara och vara en UL BM eller vad man säger
    och sen man blir gravid själv o inte vill veta könet på UL haha. :)

• Kotten1977

Under min förra graviditet så frågade vi när vi var på ultraljudet. Personen som gjorde ultraljudet den gången var liiiite svår att få ur något men vi övertygade henne om att vi ville veta och då sa hon att hon trodde att det var en tjej men hon var väldigt osäker. Det visade sig att det var en tjej sedan.

Nu är jag gravid igen och strax före jul var vi på ultraljud och då passade vi på att fråga igen och hon var lite lättare. Det räckte med att vi frågade om hon kunde se könet och då frågade hon bara om vi ville veta. Hon tror nu att det är en pojke men hon är inte 100% säker. Så vi har fått reda på det i Linköping men det beror kanske på vem som utför ultraljudet och sedan kan man ju också fundera på hur tillförlitligt det är.

• SannaLinköping

jag har fått reda på könet i linköping och även min kusin och kompis också. en annan kompis fick inte veta däremot, bm sa att det inte gick att se även fast bebisen låg helt stilla tydligen.en annan kompis hade bm sagt till att det får du vänta med till förlossningen, fast det var 4-5 år sen typ. jag ska göra ultraljud på torsdag och då hoppas jag de kan se.

• tusselutt

Det är ju lite konstigt att det ska spela roll vem man får egentligen. Antingen så borde alla berätta eller ingen, annars handlar det ju bara om tur och det är ju rätt taskigt. Man är så i händerna på dem liksom.

• tusselutt

Idag har vi varit på UL och det var inga problem att få veta, barnmorskan började med att undersöka saken och vi ska få en dotter!!! Hon var 99% säker och vi såg själva att det var en tjej. Så himla fantastiskt!

Svar på tråden Fått veta kön i Linköping?