• Lezz

mammakläder på jobbet

Hej
    Finns det någon där ute som är yrkesförare och gravid som vet var det finns varselbyxor att köpa.

• Svar på tråden mammakläder på jobbet
  • walkyria

Hej,
    Jag jobbar inte som yrkesförare, utan som parkarbetare och är i vecka 33 och måste alltid bära varselkläder från topp till tå. Mitt tips till dig är ett par hängslebyxor... jag arbetar fortfarande i mina av märket björnkläder, det fungerar jättebra om man tar några storlekar för stora.

• Riba

Kolla först med din arb.givare om det inte finns att beställa mammabyxor där de vanligtvis beställer arb.kläder...
    Finns på de flesta ställen...
    Hoppas d ordnar sig, har själv problem med byxor på arbetet...

• Sol Angelica
    Svar på #2
    Jag har letat febrilt efter mammabyxor till jobbet. Jobbar inom industri. Och de enda "riktiga" mammabyxor som finns hos någon leverantör, är ett par i vit polyester och som är lämpliga i kök. Annars är man hänvisad till hängslebyxor, eller så får du själv fixa ett par privat.
  • Svea7208

Det finns bra mammakläder både hos blåkläder och björnkläder jag jobbar själv inom industrin.
    Arbetsgivaren är skyldig att ta fram arbetskläder om arbetet kräver det.

• PLUPP09

Jag har speciella arbetskläder som normalt görs i unisex-modell, men min arbetsgivare hjälpte mig att specialbeställa mammabyxor från leverantören. Vi har som krav att bära speciella arbetskläder o arbetsgivaren hjälpte då till att fixa detta. Om det absolut inte går att fixa fram mammabyxor kan det kanske vara ett alt att ta ett par "vanliga" byxor o låta en skräddare sy om till mammamodell (som bekostas av arbetsgivaren)?

Svar på tråden mammakläder på jobbet