mammakläder på jobbet
Hej
Finns det någon där ute som är yrkesförare och gravid som vet var det finns varselbyxor att köpa.
Hej
Finns det någon där ute som är yrkesförare och gravid som vet var det finns varselbyxor att köpa.
Hej,
Jag jobbar inte som yrkesförare, utan som parkarbetare och är i vecka 33 och måste alltid bära varselkläder från topp till tå. Mitt tips till dig är ett par hängslebyxor... jag arbetar fortfarande i mina av märket björnkläder, det fungerar jättebra om man tar några storlekar för stora.
Kolla först med din arb.givare om det inte finns att beställa mammabyxor där de vanligtvis beställer arb.kläder...
Finns på de flesta ställen...
Hoppas d ordnar sig, har själv problem med byxor på arbetet...
Det finns bra mammakläder både hos blåkläder och björnkläder jag jobbar själv inom industrin.
Arbetsgivaren är skyldig att ta fram arbetskläder om arbetet kräver det.
Jag har speciella arbetskläder som normalt görs i unisex-modell, men min arbetsgivare hjälpte mig att specialbeställa mammabyxor från leverantören. Vi har som krav att bära speciella arbetskläder o arbetsgivaren hjälpte då till att fixa detta. Om det absolut inte går att fixa fram mammabyxor kan det kanske vara ett alt att ta ett par "vanliga" byxor o låta en skräddare sy om till mammamodell (som bekostas av arbetsgivaren)?