• Anonym (maria)

Är gravid, med minipiller. Vågar jag behålla?

Är gravid....helt chockad. Äter minipiller och har inte haft mens på flera månader. Testade för 3 månader sedan och då va det negativt, men nu har jag börjat må illa på kvällarna och konstig i magen så testade, och det var PLUS! Jag har ätit mina piller som vanligt och är rädd för att skadat bebisen nu. vågar jag behålla? Barnet är välkommet av oss.

• Svar på tråden Är gravid, med minipiller. Vågar jag behålla?
  • Anonym

Varför skule du inte våga behålla? Sluta med pillrena så fort du blir plussat. Det finns så många som blivit gravida trots preventivmedel och har fått fullt friska barn.

• Lillylian

När man äter minipiller ska det inte vara någon fara har jag hört, värre är det när man äter vanliga kombinerade p-piller.

Vilken sorts minipiler äter du?

• Anonym (maria)

Jag äter mini-pe.

Anonym: jag är rädd att jag ska ha skadat fostret eftersom jag fortsatt äta dom, står på fass om mina " Graviditet

Begränsad erfarenhet av behandling med mini-piller under graviditet. Rådgör därför med läkare om Mini-Pe tagits under graviditet."

• Anonym (hanna)

hej.
    jag åt oxå minipiller innan jag blev gravid. (inte planerad graviditet,fast barnet va välkommet)

Fast jag slutade med dom så fort jag fick plusset. Tro det är det bästa.... =) Lycka till

• Anonym

Men du kunde ju samtidigt inte slutat med dom tidigare heller. För du visste inte att du var gravid förrän du plussa.

Jag vet att det kan ge skador. Men som jag skrev todogare så är det många som blivit gravida (oavsett sort eller märke) trots preventivmedel och fått friska barn.

Eventuella skador kan ju kollas upp genom diverse olika tester.

• Mother of 5

Har en i min närhet som blev gravid trots minipiller...och hennes lilla pojk är det INGET fel på alls.

Som sagt känner bara EN...men kan ju kanske ändå vara skönt för dig att höra om folk som varit i din sits och fått helt friska barn.

• Hidda

Samma här gravid trots mini-pe är i v.18 nu gjorde ett tidigt ultraljud i v.14 inga avvikelser där inte ska på nästa på torsdag. Bara du slutar med pillrena direkt så ska det gå bra

• Anonym

jag blev gravid fast ja käkade vanliga p-piller o d e inge fel me min kille:S

• miggs

Mitt första barn är p-piller barn, mitt tredje är spiralbarn och dom är friskare än nötkärnor!

• Trolovade

Tror inte heller att det är någon fara, men sluta med pillerna och ring och boka tid men BM och diskutera med henne som har en större erfarenhet än vad dom flesta har på fl

• Anonym (maria)

Skönt att höra. tack för alla inlägg.

• Anonym (maria)

puff, någon som har erfarenhet?

• Anonym (maria)

puffar en sista sväng.

• Miamaria8181

Har inga erfarenheter av graviditet och Mini-Pe däremot så har jag ammat och ätit dem. Man får ju minipiller vid amning i stället för kombinerade p-piller eftersom det inte gör någon skada. Hormonet går ju över i mjölken.

• Miamaria8181

Hm... Var inte riktigt klar med mitt inlägg.

Det jag menar är att eftersom det är ok att barnet får i sig hormonet genom mjölken så kan det ju inte vara så farligt om det får i sig hormonet via blodet. Visserligen är nog koncentrationen högre i blodet än i mjölken men jag tror inte du behöver oroa dig.

Svar på tråden Är gravid, med minipiller. Vågar jag behålla?