• turkos

Laminatgolv på coop för 59 kr, bra eller dåligt?

Det finns ju laminatgolv för ca 120kr och sedan för 59kr på coop, de ser lika fina ut. Jag ska lägga golv i sovrum och barnrum. Tror ni tt det billiga golvet är ok?

IKEA har också golv, de kostar 69kr tror jag. Är de bra?

• Svar på tråden Laminatgolv på coop för 59 kr, bra eller dåligt?
  • Esterella

IKEA´s är iaf bra. Dom är ju rätt snygga också, vi la in den mörka i vårt vardagsrum, kanonsnyggt.

Cogito, ergo sum
  • ettplustack

Det beror väl på. Oftast får man ju vad man betalar för men vi köpte ett golv i 89 kr prisklass och det funkar bra, man får väl tänka hur det ska belastas. I ett sovrum är man inte så mycket i som i ett kök tex så det funkar nog bra där. Kolla bara så att det är enkelt att sätta ihop och att det inte utgår ur sortimentet om ni har köpt för lite...

• lincre

Vi köpte laminatgolv på rusta för 59krtill vårt kök och hallar. Jättesnyggt och fungerar jättebra. Har haft det i ca 4 år nu och än håller det.

• Februarii

Min mamma har coop's billiga i åtminstone 2 rum och det fungerar bra. Tycker det håller sig fint och tål smällar mycket bra. Jättelätt att lägga! Mamma som är en liten dam på 153 cm och 45 kg la stora vardagsrumsgolvet ensam på en helg. Men där la hon ett som kosta 99 kr/kvm tror jag. Kan kanske ha varit det för 120 på kampanj då.

• turkos

Är billigare golv hårdare att gå på ?

• Mamma t EoV

Det funkar säkert med ett billigt laminatgolv i ett sovrum. Vi har en billig variant av laminatgolv i hallen, vet dock inte var det är köpt för det fanns när vi flyttade in för ett år sen. Golvet är några år gammalt och har redan blivit fult, lite repigt här och var. Jag skulle aldrig lägga ett billigt laminatgolv i hall eller kök, men som sagt i ett sovrum slits det inte lika mycket.

• Maria222

Vi la billigt laminatgolv från ikea i köket i vår gamla lägenhet och det var inga problem med det. I hallen la vi laminatgolv som såg ut som klinkers och de kostade 99kr/m2 från coop, de var av riktigt bra kvalite!

Mamma till Kevin född 0706.
  • Flower fairy

Vi har IKEAS 129:- kronors aminat i sovrum och en liten hall och jag ångrar att vi inte la in lite bättre kvalite. Vi har haft det i ca 6 mån. med "normalslitage" och det är repigt i sovrummet.Köper man billigt så köper man dyrt i längden.....

Svar på tråden Laminatgolv på coop för 59 kr, bra eller dåligt?