• L E A

Disneyland Paris i april?!!

Har letat efter en paket resa till Disneyland i Paris. Vi ska åka två vuxna och två barn någon gång i april. Kan ni tipsa om någon sida som säljer färdiga paket med flyg/hotell/entre biljetter. Har hittat på ving men tycker att 20000 för 3 dagar låter låte väl häftigt.

• Svar på tråden Disneyland Paris i april?!!
  • L E A

har gjort det men får bara upp konstiga sidor samt en massa buss resor vilket vi inte vill ha blir tokig.

• Majsi

Vill också veta samma sak. Vill flyga dit men ändå ha en paketresa med någon dag på Eurodisney + någon dag i Paris. Jag hänger kvar här och hoppas någon vet!

• Dixie

sembo brukar ha en del reklam för resor till Disnyland - kan vara värt att kolla!

• 3mamman

Sembo har jag också läst om.

Ni kan nog boka dirket på Disneylands hemsida och sedan fixa en flygresa med SAS, Air France eller något lågprisbolag;
    Ryan air? Sterling?

• aprilsill

Finns en katalog i Sverige som har resor till Eurodisney, jag tror att det är Sembo som föregående personer skriver om. Eurodisney är verkligen helt underbart Drömmer om att ta barnet/barnen dit en dag.

• Bubblan2

vi åkte med sembo och bodde på lägenhetshotell som låg stationen innan Disneyland. Buss mellan hotellet och Disneyland ingick. Där fanns även ett stort köpcentrum. Allt nybyggt.

Vi va nere i 4 dagar + de två resdagarna och var växelvis på Disneyland och inne i Paris.

Vilken ålder är det på barnen?

Disneyland Paris består av två temaparker (eller kanske fler nu, det var tre år sedan vi va där). Disney studios är mer för "äldre barn" och vuxna.

• L E A

Tack för alla svar å tips! Våra barn är 4 år. Fler tips om ni har!!

• TeeTee

Vet att Stena Line har nått erbjudande, men det är ju om man vill bila dit, så det var kanske inte så mycket hjälp ändå...

• destino

hänger med för vi vill åka också, men helst bila...

• L E A

Nu har vi bokat biljetter ner till Disneyland men en sak undrar jag. Inträdet till parken ingick inte så jag undrar om man ska köpa biljetterna i förväg eller på plats?! Någom som vet hur det blir billigast?!

• Myslan me Zac

Vi köpte på plats, var där lite innan de öppnar så slipper ni köerna. Vi var där i somras och det var verkligen en kul upplevelse för barnen. Vi bilade med husvagnen och bodde på en camping ca 10 minuter från Disneyland, helt underbart. Hoppas ni får riktigt kul ! Förresten vill de små vara med på bild med sina idoler skall man bege sig till Disney studios, där är nästan alla figurer. Men de riktigt roliga karusellerna var i parken.

• L E A

tack för ditt tips! Vi ska dit nu i mars inte april som det står i början. Hoppas det inte är lika mycket folk där då.

Svar på tråden Disneyland Paris i april?!!