Ultracreme
När jag var liten och det var dryga 20 minusgrader brukade vi smörja in ansiktet med en vattenfri creme som hette Ultracreme som skydd mot kylan. Är det någon som vet om den finns idag, och var man isåfall kan få tag på den?
När jag var liten och det var dryga 20 minusgrader brukade vi smörja in ansiktet med en vattenfri creme som hette Ultracreme som skydd mot kylan. Är det någon som vet om den finns idag, och var man isåfall kan få tag på den?
Jag har en här hemma som jag köpte för inte sååå många år sen. Fem kanske? Fortfarande bra att ha när man är i fjällen.
Jag tror jag köpte min på Åhléns, men skulle tippa på att den också finns typ på Ica Maxi eller Coop Forum eller nåt sånt.
Coop hade den inte i min stad iallafall. Får söka på Åhléns när jag är i stan nästa gång.
Nu googlade jag runt lite, och nätet verkar florera av rykten att den ska elelr har slutat tillverkas. Men någon hade köpt den i okänd affär i Eskilstuna för drygt ett år sen
Är det inte Nivea som tillverkar? De har ju en annan slags kräm (som jag är nästan säker på finns fortfarande), som påminner lite grann.
Jag skickade faktiskt en fråga till Nivea i går kväll, får väl svar till veckan hoppas jag. Den blå niveakrämen innehåller vatten, varför jag inte vill använda den i bitande kyla. Nu är det blia ute, bara några minusgrader, kyleffekten av vinden är dock högre, men jag klarar mig utan ett tag till. Tack för att du gjorde dig sånt besvär att försöka hitta den åt mig. Har liiiite för långt till Eskilstuna dryga 70 mil så där kan jag inte leta.