• Anonym (Tillåtet ?)

sex med en fd elev

Jag vet att många kommer tycka jag är en idiot men jag undrar om det är tillåtet att ha sex med en elev som slutat skolan han är 19 och jag 29 har varit hans lärare ett år, vi har en speciell kontakt som vi båda vill utveckla är det möjligt att bli accepterade??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 19:05
    Jag är fortfarande lärare kan detta försämra ´mina framtids utsikter i arbetet.
    Är jag sjuuk i huvet som vill ha en som är 10 år yngre?

• Svar på tråden sex med en fd elev
  • ahlcec

Ja, har du avslutat ditt uppdrag som lärare är det väl fritt fram - egentligen. Frågan är ju hur er omgivning kommer se på ert förhållande och om ni pallar det.

• Clarissa83

Ja det är ju inget olagligt över er situation längre. Båda byxmyndiga osv. Det är som sagt samhällets kritik ni kommer få möta tror jag dessvärre....

• Anonym (Högskolan?)

Fanns det inte någon kurs på lärarhögskolan om moral/etik och förhållningssätt till elever?

• Euforia

Ditt rykte som lärare kommer att vara kört i botten om det kommer ut. Elever, lärare och föräldrar kommer snacka bakom din rygg hela tiden och folk kommer förmodligen även att hinta saker.
    Vore det värt det? Världen är ju full av underbara män, varför välja just honom?

• Anonym (Tillåtet ?)

naturligtvis fanns det sånna kurser jag visade inget intresse för honom under den tiden som jag var hans lärare.

• Anonym (Tillåtet ?)

jag känner såå i hela mitt hjärta att det är han ... han som man drömt om fast aldrig vetat vem det var.

• Anonym (Högskolan?)

Anonym (Tillåtet ?) skrev 2009-01-16 19:09:39 följande:

naturligtvis fanns det sånna kurser jag visade inget intresse för honom under den tiden som jag var hans lärare.
    Gick du på den kursen?
  • Anonym (ida)

Jag lever med och ska ha barn med min gamla lärare. Men när vi inledde relationen så var han inte min lärare längre. Folk verkar inte tycka illa om det. Ingen har iallafall sagt något. Självklart gottade sig människor åt det i början, men nu efter fem år så är det nog inte så intressant längre. Vi är båda vuxna människor. Lycka till.

• Cuthalion

Tillåtet: Ja.

Lämpligt: Bor du i en liten stad där övriga lärare och elever kommer få reda på det? I sådana fall Nej.

• Anonym (Tillåtet ?)

visst gjorde jag det. Tycker inte att jag brutit mot det eftersom jag var neutral mot honom när jag undervisade hans klass.

Svar på tråden sex med en fd elev