• chemistry

Amningskudde

Vad anser ni om amningskudde, är det nödvändigt?
    Jag är rädd för att köpa för mycket onödigt och undrar om man kanske klarar sig med vanliga kuddar. Har ju flera extra som jag har nu när jag sover under graviditeten.
    Ni som ammar, vad tycker ni?

• Svar på tråden Amningskudde
  • MrsHawkins

I mitt fall hade det varit onödigt att köpa nån eftersom jag inte kunde sitta o amma.....

• SysterYsster

Jag fullkomligt älskar min amningskudde. Köpte ingen innan, men saknde en och köpte en! de har dessutom bra pris nu på NG.baby på babyproffsen!

• chemistry

Ja jag såg att det var billigt på babyproffsen nu. Men så vet jag inte ens om jag behöver en. Det är ju trots allt några hundra och så tar ju allting plats i lägenheten.
    Fler åsikter?

• Crazy Baby

Jag tycker jätte bra om min amningskudde, visst går det lika bra med vanliga kuddar men ammningskudden gör att bebisen ligger mer stadigt och inte "rulla" av!

• SysterYsster

chemistry: du kan ju köpa en nu när det är bättre pris men packa inte upp den förrän du vet att du behöver den, som sagt, amningen kanske inte ens fungerar... iså fall kan du ju sälja den sen, det borde ju gå om den inte är uppackad?
    Vill passa på att tipsa om att amningskudden är bra till mer än bara amning. vi brukar anväånda den när vi gullar med emma i knät, och senare vid sitträning är den bra att ha bakom (runt) barnet!

• Sara78

Vi har aldrig behövt någon. Det går lika bra med vanliga kuddar tycker jag. Fast det är klart att hade jag haft en så hade jag ju säkert använt den.... men vänta och se! Du märker sen om du har det behovet eller inte. Annars är det onödiga pengar.

• Sara78

Och nu när gumman är större behöver man inte ens nån kudde, det går lika bra att amma ändå! Då är nästan bara kudden i vägen och hon kommer upp för högt....

• SysterYsster

Sara78: min lilla ligger i knät och så har jag amningskudden som stöd bakom ryggen så kommer hon lite längre ner! men så är tuttarna modell stoiooora oc

• JenBor95

Hej! Köpte min ammningskudde förra veckan och då var Emma lite drygt en månad. Jag önskar att jag köpt den tidigare för det är det bästa köp jag gjort! Hon ligger så himla bra i den och jag har händerna fria och kan tex läsa en tidning under tiden. Innan när jag använde vanliga kuddar så fick jag ont i axlarna och rygg för att jag inte satt så bra. Men är du lite händig själv så är det nog lätt att sy en!

Lycka till!

• cjn

Är jättenöjd med min amningskudde Hur skönt som helst med extra stöd även när han bara ligger i famnen och sover!
    Kan varmt rekomendera en...

• Themis

Jag tyckte också den var kanonbra. Först för att få upp den nyfödde en bit till bröstet, sedan som liggunderlag i knät, sittstöd och busleksak, samt även till nackstöd för trötta föräldrar vid lekar på golvet med mera. Den har hängt med och den blev lite av snuttefilt för Alexander, så jag kommer definitivt att vårda och behålla den inför (ev) nästa barn.

• Maja E

Dumt köp! Han bara gled omkring i den och den tar stor plats i lägenheten! Kudde samt sitta vid ett armstöd i fåtölj eller soffa är bättre. Dessutom så ligger jag nästan alltid och ammar... Jag använder den heller inte bakom honom nu när han börjat sitta som vissa gör. Han sitter ju aldrig på samma ställe utan kryper iväg. Du kan få köpa min för 200 ! = )

• Jessa med 3

För mig räddade kudden ryggen - och gjorde att jag fick bukt med att det alltid gjorde lite ont när jag ammade från höger bröst. Tydligen var det någon liten vinkel i hur jag höll min son som blev fel - men med kudden löste det sig!

Vi har, som någon annan skrev, också använt den till hjälp vid sitträning senare - ovärderligt när vinglandet börjar!

• Fembarnsmorsan

Hej TS!
    Jag önskar att jag kommit på att köpa min ammningskudde tidigare under graviditeten....sov som du med måååååånga kuddar o hade tungt at andas när jag skulle sova.....Det var det bästa köp jag gjort 279 kr på Barnens Hus!

• chemistry

Hm, detta är ju svårt. Priserbjudandet kvarstår nu i augusti och vi bor nära, så kanske ska jag vänta till efter förlossning och se hur det känns första dagarna. Är på bf + 4 nu så det borde hända något snart tycker jag. Tack för alla erfarenheter.

• Anna B

Jag har ingen själv, men har provat 2 sorter. På bb fanns såna med kulor och den var jättejobbigt. Ändorna gled bara ut åt sidorna och hela grejen blev platt (om man inte satt i en fåtölj som höll allt på plats). Syrran har en stoppad som är ganska fast och satt bra runt midjan. En sån skulle jag ha haft! Annars går det med en större, fast kudde så barnet kommer upp tillräckligt högt.

Svar på tråden Amningskudde