• vampyria2

Är den kristna guden en elak och själv god jäkel?

Jag annser att han är elak och väldigt själv god, om man läser biblen.
    Han utsätter folk för elakheter och sårar dem bara för att bevisa att de tror på honom.

Han tar en oskyldig mans hela familj bara för att bevisa att han alltid kommer att tro på honom vad gud än gör, att han sen fick en ny fru och nya barn spelar väl tusan ingen roll, elakt gjort är det i vilket fall.

Han gillar inte människorna på jorden, då gör han en översvämning så alla dör, barn som djur och andra oskyldiga.

Sen har vi ju det här med äpplet, snacka om att vara långsint, ja de bet på äpplet men ska jag behöva lida för det och varför enns ha nåt sånt bara för att man kan Fundersam

Ja finns en hel del saker han har gjort som jag blir riktigt arg på och skulle därför aldrig kunna tro på någon som beter sig på det viset.

ja finns en hel del andra saker som gör att jag tycker att han är så elak.

Är intresserad av vad ni som tror på gud tänker om dessa saker och andra. Och naurligtvis vad alla andra också tycker och tänker kring det gud gör enligt biblen.

• Svar på tråden Är den kristna guden en elak och själv god jäkel?
  • Grönögat

Men sen kom Jesus och ändrade på alltihop.

• R Franklin

Grönögat skrev 2009-01-16 21:41:42 följande:

Men sen kom Jesus och ändrade på alltihop.
    På vilket sätt ändrade Jesus de grymheter som Gud ägnat sig åt under några tusen år före Jesus tid?
  • vampyria2
    R Franklin skrev 2009-01-16 21:48:39 följande:
    Grönögat skrev 2009-01-16 21:41:42 följande: På vilket sätt ändrade Jesus de grymheter som Gud ägnat sig åt under några tusen år före Jesus tid?
    Ja det undrar faktiskt jag också
  • Grönögat

R Franklin skrev 2009-01-16 21:48:39 följande:

Grönögat skrev 2009-01-16 21:41:42 följande:
    På vilket sätt ändrade Jesus de grymheter som Gud ägnat sig åt under några tusen år före Jesus tid?
    Han skapade kristendomen. Det gamla testamentet som ni refererar till hör till judendomen. Kristendomen bygger på kärlek och förlåtelse; dvs. en helt annan tolkning och vinkling av Gud och hans avsikter och det gamla testamentet. Ändrade Guds grymheter gjorde han inte. Det som är skrivet är skrivet.
  • R Franklin

Grönögat skrev 2009-01-16 22:04:26 följande:

Kristendomen bygger på kärlek och förlåtelse;
    Du menar alltså att det faktumet att kristendommens gud ägnat sig åt folkmord, barnmord, övergrepp och allehanda andra vidrigheter inte spelar någon roll? Själv har jag väldigt svårt att se någon kärlek ifrån en sådan typ.

Och när det kommer till Jesus så är väl han en del av Gud genom den mkt märkliga "treenighet" vilket alltså gör honom precis lika skyldig.
  • SIMONSåISAKS mamma

Människorna ägnar sig åt folkmord,barnmord,övergrepp och allehanda vidrigheter,inte gud.

• Kamikazee

Vad såelar det för roll, "han" finns ju ändå inte....

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • vampyria2
    SIMONSåISAKS mamma skrev 2009-01-16 22:34:33 följande:
    Människorna ägnar sig åt folkmord,barnmord,övergrepp och allehanda vidrigheter,inte gud.
    Hmm han har ju dödat en hel familj åt minstonde det står ju om det i biblen Fundersam
    Sen var det väl ändå han som skapade synda floden som dödade hela världen för utom Noa och några till, nog har han blod på sina händer.
    Grönögat skrev 2009-01-16 22:04:26 följande:
    R Franklin skrev 2009-01-16 21:48:39 följande: Han skapade kristendomen. Det gamla testamentet som ni refererar till hör till judendomen. Kristendomen bygger på kärlek och förlåtelse; dvs. en helt annan tolkning och vinkling av Gud och hans avsikter och det gamla testamentet. Ändrade Guds grymheter gjorde han inte. Det som är skrivet är skrivet.
    Men va?? Det står ju om det i den kristna biblen också så jag förstår inte riktigt vad du menar faktiskt
  • KristenTjej84

Du glömde nämna Jesus, hans kärlek, och plågsamma offer på korset och återuppståndelse, för att du ska bli fri från dina synder genom att tro på honom. För att du inte ska hamna i helvetet, evigt skild från gud.
    Du glömde nämna alla miljontals människor, som Jesus frälser varje år, och som får känna en övernaturlig evig frid på insidan då de väljer att följa honom.
    Du glömde att nämna det faktumet att Jesus helat många under jordelivet, men även många efter sin återuppståndelse och skickat många tillbaka till jorden då man bett för dom.
    Du glömde nämna visionerna små barn fått se av himmelen.
    Och så glömde du nämna synden, djävulen och konsekvenserna av det.
    www.jesushealsmi.com/testimony.html

bara för att man med sin mänskliga begränsade hjärna inte förstår allt som står bibeln, betyder inte att Gud inte finns.

Svar på tråden Är den kristna guden en elak och själv god jäkel?