• mantaray

Plussat idag och ligger i influensan

Fick plus idag på stickan, jättekul egentligen men har lite svårt att glädjas åt det. Har åkt på influensan och ligger med 39 graders feber, snorar och hostar som en galning

Kan det vara farligt så här tidigt i graviditeten? Det känns ju som om man ska hosta ut alla inälvor som finns

• Svar på tråden Plussat idag och ligger i influensan
  • MyFine

Nej nej, det är ingen fara! Krya på dig, och GRATTIS!

• V P E
    mantaray skrev 2009-01-16 21:20:50 följande:
    Fick plus idag på stickan, jättekul egentligen men har lite svårt att glädjas åt det. Har åkt på influensan och ligger med 39 graders feber, snorar och hostar som en galning Kan det vara farligt så här tidigt i graviditeten? Det känns ju som om man ska hosta ut alla inälvor som finns
    Om inte jag har hostat ut mina barn, då gör INGEN det, jag lovar!

(men jag var precis lika nojig som du... )
  • SIN74

Grattis och krya på dig din stackare. Nu kan jag ju inte råda dig till en varmgrogg med mycket socker i:) Men nu har du dubbel anledning att lägga upp fötterna och bli riktigt ompysslad. Hoppas att du blir det.

• lindi77

Hej och grattis till plusset! Oroa dig inte, det lilla pyret är väl skyddat och påverkas inte. Tänk på att bara ta mediciner som är ok, och drick mycket. Vila nu så du kan glädjas åt allt!

• Runguska

Det är inte farligt, men ack så jobbigt. Åkte ovckså på någonting alledles i början av graviditeten och skoj är det ju inte. Se till att läsa på bipacksedlarna om du äter medicin samt meddela ev. läkare ifall du behöver träffa en sådan om att du är gravid så ska allt gå hur bra som heslt!

• mamarazzi

Jag har hört att det kan vara bra att köra på med alvedon så att man får ner febern.

Jag låg också i influensa när jag plussade. Idag är jag i 5+2.

• mamarazzi

OBS! Alvedon och INTE Ipren

• Tjatte

Här kommer jag med avvikande åsikt. En kraftig infektion i början av en graviditet kan vara skadligt för embryot. Jag hade bihåleinflammation när jag var nyplussad, det slutade i MA. Läkaren sa att infektionen troligen var orsaken. Jag hade inte tagit febernedsättande el dyl för jag trodde det var bäst, men jag hade väldigt fel. Jag vill inte alls skrämma upp dig, bara berätta hur det var för mig. Kontakta Vårdguiden istället. Grattis till plusset .

• mantaray

tack för alla svar. Jag pratade med Sjukvårdsrådgivningen idag och hon sa att det inte var någon fara att vara sjuk när man är gravid. Jag har tagit panodil för jag tål inget annat, nu verkar febern äntligen släppa

• mamarazzi

mantaray: Panodil är ju samma som alvedon så det är super att du kör med det.
    KRYA PÅ DIG NU och grattis till plusset!

• fatooooosh

Grattis till pluset men det e vanligt .. jag e i vecka 8 nu och har haft influensa nu i 1 vecka.. håll ut ..

Svar på tråden Plussat idag och ligger i influensan