• En bebis i magen

Ont på en punkt i magen. Muskelfäste?

Under en tid har jag till och från haft ont på en punkt i magen. Till höger om navel och lite upp. Ibland lite ont, ibland mycket. Kan det vara ett muskelfäste som fått sig en sträckning eller så? jag är i v28 och har en dotter på 16 månader, så jag vet ju att kroppen är inte riktigt återställd mellan graviditeterna. Finns det någon annan som har kännt av detta?

• Svar på tråden Ont på en punkt i magen. Muskelfäste?
  • santanas

Jag får smärtor av och till om jag förflyttar mig för snabbt tex vid vändning i sängen. Då hugger det till riktigt rejält ungefär där du säger men det kan vara på båda sidor beroende på hur jag ligger. Jag uppfattar det som att då är ligament och senor redan så sträckta och fel rörelse tänjer rill dem ännu mer. Går över efter ett tag med böjda knän men det gör jätteont. Är i v25 med en son på 15 ½ månad.

• liin

Jag har under halva delen av grav haft en punkt på vänster sida lite över naveln, nu ca 10 cm över (är i v.38) som ömmat rejält. Vissa dagar gör det skitont rent ut sagt o ibland ömmar den bara. Syns inget och bm säger att det är nerverna som kläms lite o så.

Svar på tråden Ont på en punkt i magen. Muskelfäste?