• Anna Paulita

Hissgardin 150 cm bred?

Finns det? Vart? Ikea och Ellos har inte. :/

• Svar på tråden Hissgardin 150 cm bred?
  • Dundermamman

Du kan måttbeställa på Ikea, de syr precis som du vill ha den eller kan du göra som jag gjorde till altanen...jag skulle ha 110 cm breda men köpte 120 och sydde en ny söm i ena kanten och kapade alla ribborna! Inget som märks

Vi har kattungar
  • Anna Paulita
    Dundermamman skrev 2009-01-17 13:06:01 följande:
    Du kan måttbeställa på Ikea, de syr precis som du vill ha den eller kan du göra som jag gjorde till altanen...jag skulle ha 110 cm breda men köpte 120 och sydde en ny söm i ena kanten och kapade alla ribborna! Inget som märks
    IKEA syr inte upp så stora som 150 cm, det har jag frågat. Tyvärr. Det har att göra med bredden på deras tyg att göra eller hur det var.

Tyvärr finns ju inte 160 cm breda heller....annars hade det varit ett alternativ.
  • Dundermamman
    Anna Paulita skrev 2009-01-17 13:29:48 följande:
    IKEA syr inte upp så stora som 150 cm, det har jag frågat. Tyvärr. Det har att göra med bredden på deras tyg att göra eller hur det var.Tyvärr finns ju inte 160 cm breda heller....annars hade det varit ett alternativ.
    Åhh, så trist!
    Någon lokal gardinaffär då? Hoppas att det löser sig!
    Vi har kattungar
  • Twid

Här är en till som är ute efter hissgardiner.. men jag behöver en som är 180.. eller två som är 90.. och det är ju inte direkt några standardmått..:(

Men skulle kanske vara värt att prova korta av 2st 100 gardiner.. för visst finns det dom som är 100 på ikea? som är as billiga? tänkte som jag kan öva på;)

någon som måttbeställt hissgardiner från ikea? vad kostade kalaset i såfall?

• Dundermamman

Det var inte alls svårt att "sy in" hissgardinen från Ikea! Jag har Alvine http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70114809 på altanen. Snyggast blir det om man tar en bit i varje sida!

Har inte måttbeställt själv på Ikea, men har en väninna som fått en mönstrad hissgardin uppsydd, den blev jättefin! Har för mig att hon betalade 250:- för själva syservicen, sen tillkommer ju material!

Vi har kattungar
  • Anna Paulita
    Dundermamman skrev 2009-01-18 09:52:15 följande:
    Det var inte alls svårt att "sy in" hissgardinen från Ikea! Jag har Alvine www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70114809 på altanen. Snyggast blir det om man tar en bit i varje sida!Har inte måttbeställt själv på Ikea, men har en väninna som fått en mönstrad hissgardin uppsydd, den blev jättefin! Har för mig att hon betalade 250:- för själva syservicen, sen tillkommer ju material!
    Fast jag kan ju inte sy in en hissgardin när jagbehöver 150 cm bred och de har 140 som mest.
  • Dundermamman
    Anna Paulita skrev 2009-01-18 09:55:42 följande:
    Fast jag kan ju inte sy in en hissgardin när jagbehöver 150 cm bred och de har 140 som mest.
    Förlåt Generad...jag skulle citerat "Twid"...
    Vi har kattungar
  • Anna Paulita
    DonaAna skrev 2009-01-18 11:23:18 följande:
    Kolla med Hemtex, dom har en del breda.
    Det ska jag göra!
Svar på tråden Hissgardin 150 cm bred?