• moira80

Musikmuseet eller tekniska museet för 2,5 åringar?

Vi tänkte besöka ett museeum imorgon, vet någon vilket som är barnvänligast av tekniska vr musikmuseet? Är en 2,5-åring för liten för junibacken? Har ni tips på ett bra inomhus ställe för mindre så tar jag gärna emot dom!

• Svar på tråden Musikmuseet eller tekniska museet för 2,5 åringar?
  • MammatillEdvin

Musikmuseet har en avdelning som passar små barn: Klånjk. Men större delen vänder sig till äldre barn och ungdomar samt vuxna. Kolla in www.musikmuseet.se

Ha det så kul! :)

• Svimpe

Vi gick på Malmö museum när vår son var 2 år. Historiska delarna och de uppstoppade djuren tyckte han inte om. Vi gick till tekniska museet till sist och han älskade att titta på flygplanen och tågloken mm. Han älskar bilar och fordon över huvud tagen.
    För tt barnen skall ha utbyte av junibacken bör de väl känna till figurerna i astrid lindgerns sagor - eller.

• syrra
    moira80 skrev 2009-01-17 09:52:35 följande:
    Vi tänkte besöka ett museeum imorgon, vet någon vilket som är barnvänligast av tekniska vr musikmuseet? Är en 2,5-åring för liten för junibacken? Har ni tips på ett bra inomhus ställe för mindre så tar jag gärna emot dom!
    Jag var på junibacken med min 18 mån och hon hade jättekul. 2.5 är en perfekt ålder för junibacken.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Sandvargen

Hej! Vi var på musikmuseet med vår tvååring för någo helg sedan och vi hade roligt tillsammans. Just nu har de en trumutställning som sonen gillade och klåjnk är perfekt för barn!

• humma

Junibacken är toppen för en 2,5 åring!
    Jag gillar skarpt Tekniska museet och har en 2,5 åring.

Svar på tråden Musikmuseet eller tekniska museet för 2,5 åringar?