Ok att promenera innan frukost?
Hur är det nu, är det ok att gå på morgonpromenad med bara en kopp kaffe i magen och sen äta frukost efteråt? Jag är i v7.
Hur är det nu, är det ok att gå på morgonpromenad med bara en kopp kaffe i magen och sen äta frukost efteråt? Jag är i v7.
Jaa...varför skulle det inte vara ok?
Jag säger som ovan, why not?
om du mår bra av det!
jag skulle svimma efter 20 minuters promenad och passar inte för det..
Haha ja det kan man undra.. Tänkte bara om det var viktigare nu när jag är gravid att äta frukost innan promenaden. Men om det inte är någon fara är ingen gladare än jag!
man ska ju inte banta som gravid, men Antar att du inte gör det för att banta..
bebisen tar vad den behöver
Nix ingen bantning, bara motion. Tackar för alla svar!
Hmm en sak till. Nästan all motion är ju fettförbrännande, är det enligt dig inte bra att motionera under graviditeten alls då? Eller är det bara farligt att göra det innan frukost?
Man SKA motionera under en graviditet.Det är jättebra för förlossning och allting
Kanske är bra att tänka på att äta så du inte får blodsocker fall och känner dig skakig i benen och så för din egen skull alltså.
Brukar jag göra om jag går och motionerar precis innan lunch.
Jag tror inte det är farligt om du sen äter en rejäl frukost. Risken finns bara att du snart kommer in i en illamående-period och du kanske du måste äta något innan du ens gått upp för att inte må dåligt!! Lyssna på din kropp. Klart att det är bra att motionera. Lagom är alltid bäst.
Om du pallar med det så är det väl jättebra! Själv skulle jag aldrig klara av det pga illamående!! Go for it!! Ät rejält bara när du kommer tillbaka!
Anledningen till att man tar en promenad innan frukost är ju inte att förbränna fett utan för att få kroppen ämnesomsättning att komma igång på ett bra sätt, äter man sen då en rejäl frukost så kan inte jag se nån fara med att göra så.
ÄH det e bara ut o gå!!! barnet tar absolut det den behöver!! jag kan gå många timmar utan att äta nått. en halv dag till o med.. och jag har ett barn redan så jag vet att man kan göra så hehe
jag kan säga att jag gick ner 4kg när jag blev gravid. kräktes hela tiden o fick knappt ner nån mat. barnet tar verkligen det den behöver. det är bara mamman som blir drabbad sa min BM iallafall.. (drabbad=mår dåligt)
skillnaden i fettförbränning innan frukost än efter frukost är väldigt liten, så jag tycker du ska äta innan, för din egen skull. Viktigt att du tar hand om din kropp nu när bebisen kommer ta all näring först och främst.
Kan inte se varför det ska skada. "Känns det bra är det bra", brukar jag köra efter. Promenerar själv till jobbet (1h) varannan dag och äter frukost på plats. Får bara håll om jag äter innan jag går.