• hk2003

Grekland, Mallorca eller Cypern med barnen..., vilket är bäst..???

Vi ska i maj åka på charter för första gången med barnen och funderar på något av ovanstående resmål.
    Snälla tipsa och ge kommentarer.
    Vill ha en bekväm resa, gärna All-inclusive, barnpool, lugnt område. Barnen är 3 och 6 år.

• Svar på tråden Grekland, Mallorca eller Cypern med barnen..., vilket är bäst..???
  • vackrastarflow

Alla tre är bra val. Jag kan inte så mycket om Cypern, men har varit på Kreta och Mallorca. Båda mycket bra öar, dock så tyckte jag att AI var bättre på Kreta. Men det är ju skillnad från hotell till hotell också. Grekerna är väldigt barnkära, men Alcudia på Mallis har en underbar strand.

Cypern har också fina stränder och fantastiskt vatten, men jag har ingen personlig erfarenhet av det.

• Love 4 ever

Vi var på cypern i september ( Fig tree bay) och är hel nöjda. Vi ville stanna ytterligare en vecka men det gick ju inte så dit kommer vi åka fler ggr. Där vi bodde fanns mkt barnfamiljer,många barn pooler osv,det var ett jätte bra ställe helt enkelt. Var faktiskt inte så många ensamna par där utan alla hade barn med sig

Är 2oo9 vårt år??
  • Pappa G

En fördel med Mallorca är ju att det är en något kortare flygresa än övriga resmål.

Jag vill också rekommendera Alcudia på Mallorca. Mycket grönt och frodigt i maj. Gott om plats då det fortfarande är högsäsong. Fina hotell direkt vid den långa, långgrunda stranden.

• mammiz77

Kan varmt rekommendera alcudia på Mallis,vi bodde på viva tropic(ving)Ett toppenhotell!

• Pappa G

Ser att jag var lite snabb på tangenterna i mitt förra inlägg..
    Det borde stå "Gott om plats då det INTE är högsäsong".

• Jeje

Hur varmt är det på Mallorca i slutet av maj? Min ena son och jag är badkrukor så det får inte vara för kallt i vattnet...

• Pappa G

Ja, Medelhavet är ju inte toppvarmt i maj.
    Men poolen brukar vara uppvärmd.

• LindaB78

Finns det något annat att göra i Alcudia än att ligga vid poolen/stranden. Vi tänkte åka med vår 1-årin i slutet av maj. Men vi vill inte sola och bad i 1vecka utan göra ngot annat oxå. Dvs bra lättillgängliga halvdagsutflykter som gärna går att ta sig till med hjälp allmänna komunikationsmedel.

• vackrastarflow

Jag badade i havet i början av juni när jag var på Mallis senast. Då var det relativt varmt. Men man får inte vara maxad badkruka

LindaB78
    Mallorca är väldigt vackert och det finns många fina utflyktsmål. För mig är en dagstur till Palma alltid ett tvång (bor allra helst i Palma faktiskt), det är en mysig stad. Det bör definitivt gå bussar däremellan.

• Pyff

Om ni ska åka i maj så är värmen bäst på Cypern av dessa tre ställen.

• SaltBrud

Jag och min dotter har varit två gånger på Langleys hotell i Almirida på Kreta. Kan varmt rekommendera detta ställe! Lugnt och mysigt. Frukost och tre rätters middag ingår. Jättegod mat! Allt bara ++++!

• FilleCilla

Jag slår också ett slag för Mallis. Vi var där i slutet på maj och temperaturen låg mellan 22-26 grader ungefär. Havet va lite för kallt för våran smak men det gör ju inget när man har pooler eller hur
    Fin natur och bra shopping utan alla dessa påträngande försäljare som man råkar ut för om man t ex åker till Turkiet. Annars tycker jag även att Turkiet är ett bra familje resemål.

Svar på tråden Grekland, Mallorca eller Cypern med barnen..., vilket är bäst..???