Ving vs. Fritidsresor ?? Vem är bäst på charter med barn?
Någon som har erfarenhet av jämförelse mellan Vingresor's och Fritidsresor's All Inclusive när man åker med småbarn?
Skillnader på hotell standard, måltider, aktiviteter osv.???
Någon som har erfarenhet av jämförelse mellan Vingresor's och Fritidsresor's All Inclusive när man åker med småbarn?
Skillnader på hotell standard, måltider, aktiviteter osv.???
ving är helt outstanding reser alltid med dom
De är säkert lika bra. Vi har aldrig rest med ving. Vi väljer alltid fritidsresor för vi har alltid blivit så nöjda.
Åker bara med fritidsresor är jätte nöjd,inte en tanke på att åka med ngn annan
fritidsresor har vunnit priserna för det.
ving har oftast bättre läge på sina sungwing hotell, å oftast snäppet bättre standard, de har iallfall mycket bättre beskrivning av hotellen å rummen i katalogen.
ving har oftast inte riktig allinclusive utan light version, å de har inte samma kontinuitet på sina barnaktiviteter utan man kan komma å gå lite hur man vill (dvs inte samma trygghet för barnen) däremot behöver man inte anmäla sig innan man är påsemestern vilket man till fritidsr barnklubbar måste (dock har även de aktiviteter som man anmäler sig på på platsen)
fritidsresor brukar ofta vara rätt så mycket billigare, oftast pgav läget
Vi hamna på ett jätte bra hotell,tror det bara fanns några stycken ensamna par,alla andra hade barn med sig,jätte kul verkligen.
Vi bodde bra,egen lägenhet med allt man behöver osv,nära stranden och "stan" osv. Vi betala 6400 för båda och då var alla försäkringar med osv i det priset samt transfer osv. Vi vann resan genom fritidsresor på tradera för 5400 så 1000 kr extra för försäkringar osv då
frukost ingick med glömde jag tillägga
Jag är nöjd med båda två, dock har jag erfarit att man aldrig ska boka in hotell som inte är färdigbyggt. Gjorde det med Ving när det bara var ritningar över hotellet och det var en byggarbetsplats! Fick tipset från en reseledare att bara boka in hotell som har färdiga bilder, annars får man räkna med arbetsplats.
Vi betalade visserligen bara några tusen (för två personer) och fick sen 1000kr var i bo-in-rabatt, så ska väl inte klaga. Det fanns ju många som betalat fullpris som var väldigt missnöjda, vilket jag kan förstå. Men Ving gav ändå en riktigt bra service under tiden.
Fritidsresor är ofta snäppet billigare, har aldrig haft några problem med dom när jag har rest så vet inte heller hur de skulle handskas i en liknande sits som med Ving. Men jag skulle tro att de är ganska likvärdiga.
Brukar kolla båda alternativen och välja utifrån det pris, läge och hotell jag vill ha. När jag åkte till Egypten tyckte jag att Ving hade fler hotell som passade mig, nu när jag kollar Thailand så är det tvärtom. :)
Apollo däremot är jag väldigt tveksam mot, har hört väldigt mycket dåligt om dom, fast har aldrig rest med dom själv så :)
Love 4 ever skrev 2009-01-17 13:18:51 följande:
och eftersom jag inte har något att jämföra så skriver jag min erfarehet av fritidsresor.
Visste inte det var olagligt liksom
Love 4 ever skrev 2009-01-17 13:24:41 följande:
har rest med båda och tycker att de är likvärdiga, haft bra service med båda...dock bara haft barnklubb med FR, och aldrig nyttjat nåt liknande för ving..men som sagt supernöjd med båda...
Sommar 2009 blir med Ving och Vinter 2009 blir med FR...:)
Vi har varit mest nöjda med Ving.
Reser alltid med ving och har alltid varit nöjda!!!
Nej men jag skriver väl vad jag vill helt enkelt,behöver inte lyda ngn jag inte känner