Är det vanligt att barn spyr mycket när de är 4 månader?
Min dotter spyr flera gånger per dag! Är det normalt? Hon är 4 månader.
Min dotter spyr flera gånger per dag! Är det normalt? Hon är 4 månader.
Elias spydde mellan 5-15 gg ca per dygn tills 6 månader.
Brukar hon spy? Eller har det börjat nu?
Hon har ju spytt sen hon var nyfödd, men jag tyckte att det började lugna ned sig tills för en månad sen ugnefär, då det bara blev mer.
Sonen fick upp ganska mycket. De äter ju helt flytande föda och magmunnen är ofta lite "otät" så kräkningar är nag bara att leva med. Nu när sonen äter gröt så kräks han mindre vid de måltiderna men lika mycket som vanligt vid de andra.
Så länge det inte handlar om kaskadkräkningar och hela måltiden kommer upp är det nog ingen fara. Om barnet mår bra i övrigt förstås.
Min skrutt kräktes flera gånger per dag fram tills för två månader sedan (snart elva månader). När han var fyra månader kräktes han 15-30 ggr per dag. Det var helt sjukt. Vi prövade med att ge honom lite mat oftare, han kräktes. Så vi introducerade fast föda ganska fort för att slippa dessa fontäner. Lite små jobbigt.
min lilla kräks flera gånger per dag, är ju tydligen olika från barn till barn sa dom på bvc men tydligen brukar det sluta när dom är runt 8 månader så det blir väll att tvätta och bytta ofta i några månader till.
Vår son som nu är 3 1/2 år spydde ganska mycket när han bara åt flytande föda.
Våra tvillingar är nu 5 mån och spyr oxå mycket,men det blir ju bättre nån gång ialla fall.
Men det är jobbigt med barn som kräks.Ännu värre med 2 som gör det,men det är bara att tvätta och tvätta.
oh, herregud, Cornelia spydde i stortsett hela tiden tills hon var 6 månader, och då menade jag hela tiden oxå, överallt...de trann i från henne jämt...
så ja, jag tror att du inte behöver bekymmra dej om, bara det inte påvärkar vikten, att barnet går ner...
jag fick för mig att hon slutade kräkas då hon började äta mer "fast" föda...
Förstår om det är jobbigt, men håll ut! det går över...