Erfarenhet av Xtravaganza?
Finns det någon som har erfarenhet av Xtravaganzas kostprogram?
Finns det någon som har erfarenhet av Xtravaganzas kostprogram?
Hej, jag går där sedan 2 veckor tillbaka. Jag kör på halvfart och det fungerar jättebra. Ska dock börja helfart om någon vecka.
Än så länge allt positivt, bra personal, trevliga lokaler. Nackdelen är väl att det kostar en del men det är tycker jag det är värt när man man bestämt sig för att ändra sina vanor och behöver hjälp med det.
Jajamänsan, körde deras helfart från slutet av sept- början av dec och drog igång igen nu i början på januari. Har tappat 25 kg hittills, skall ner 10-15 kg till.
Kommer köra helfart i 5-6 veckor till och sen gå över på halvfart.
Dessutom har det motiverat mig att börja träna, så nu kör jag träning 4-5 ggr per vecka. (Är föräldraledig, annars hade jag aldrig hunnit det).
Så om jag tolkar det rätt är det värt pengarna? Vad är skillnaden mellan halv- och helfart?
På helfart dricker du endast shake/soppa som är förvänansvärt välsmakande (finns 7-8 st att välja mellan) och får i dig 480 kcal/dag och kommer då in i ketonfas som gör att hunger och trötthetskänslan försvinner, det sägs också skydda kroppen mot nedbrytning. Vissa säger att suget försvinner, men det kan jag inte skriva undr helt på...
På halvfarten äter du 3 ggr/dag (minimalt) OCH dricker 2-3 shaker/soppor.
Det vanligaste är väl att man börjar med helfart i ett antal veckor och sen går över påhalvfart, men det beror ju på hur mycket och hur snabbt man vill gå ner. Och naturligtvis på vad ens kropp klarar. Viktigt att lyssna på kroppen så man mår bra..
Jag mår toppern på helfart och klarar av 2 spinningpass och 2-3 bodypumppass i veckan, vissa klarar promenader och mår lite sämre.
För min del är det helt klart värt pengarna, tänk så mycket jag la ut på skräp innan...
Hmmm.... jag funderar på 26veckorsprogrammet. Då skulle man börja med soppor på helfart i 15 v för att sedan börja äta mat så smått (halvfart). Du orkar mycket på så lite kalorier. Hur mycket går du ner i veckan?
Jag tycker det är värt pengarna.
För min del passade det inte att med börja med köra helfart då jag har mycket lunch-mötet och då kan man inte dra fram en shake.
Ring och boka en tid, så får du mer information.
Jag är också lite faccinerad över att man ens orkar leva på 500 kcal per dag, men som sagt, ska prova i feb.
Wiimii-Grattis till nedgången, vad duktigt du är.
Blir mer och mer sugen på det här...
Som tjej går man ju inte ner 4 kg/vecka (förutom kanske första veckan nar man tappar vatten). Men jag har väl snittat på 1,5-2 kg per vecka. Låter kanske inte så mycket, men det blir 10 kg/månad...
Skrev in mig i dag och startade en ny tråd...
Vad kostar det och vad ingår?
Romatica: Vad roligt! Ska leta upp din tråd.
Kostnad....
Inskrivningsavgift: 600 , månadsavift (första 6 mån): 866:-/mån och soppor: 499;-/vecka.
Studiematerial, konsulent, gym och undervisning ingår.