• malinka2

Snabb fråga om bolån

Hur länge brukar banker vilja att man haft fastanställning innan man blir beviljad ett bolån? Är det 6 månader som gäller? *känns som en halv evighet *

• Svar på tråden Snabb fråga om bolån
  • Nisseblubb

Har du en "fast anställning", dvs en Tillsvidareanställning, så är det inga problem alls.

Jag och min sambo fick precis ett lånelöfte hos Nordea och då hade jag haft min Tillsvidareanställning i 5 dagar.

• Nisseblubb

Har du en provanställning är du dock i regel körd

• malinka2

Det är min karl som fått fast nu äntligen,alltså ingen provanställnig. Själv pluggar jag så det är ju inte så poppis hos banken

• malinka2

Tack för snabbt svar förresten

• Nisseblubb

malinka2 skrev 2009-01-17 14:01:35 följande:

Det är min karl som fått fast nu äntligen,alltså ingen provanställnig. Själv pluggar jag så det är ju inte så poppis hos banken
    Då kan jag glädja dig med att även det är inget problem. Vi var som sagt hos Nordea och fick ett lånelöfte. Jag hade fast tjänst, då räknades även min sambos studiemedel som inkomst. Det var oväntat och mycket glädjande!
  • hungran

Beror på vilken kontakt ni har med banken. Jag lånade 2.3 milj ensam som studerande. Bra bankkontakt och att de ser att jag har ett välbetalt arbete om ett par år gjorde att jag beviljades lånet..

• malinka2

hungran skrev 2009-01-17 21:02:58 följande:

Beror på vilken kontakt ni har med banken. Jag lånade 2.3 milj ensam som studerande. Bra bankkontakt och att de ser att jag har ett välbetalt arbete om ett par år gjorde att jag beviljades lånet..
    Sicken tur då att jag känt min bankman sen barnsben Håll tummarna att det går vägen för oss!
  • Nisseblubb

hungran skrev 2009-01-17 21:02:58 följande:

Jag lånade 42 miljoner av banken som studerande trots att jag hade flera hundra anmärkningar av kronofogden och att jag bara klarat en enda kurs på 15 års studier till konstvetare
  • gbgumman

Vi fick lån så fort provansstälningen tog slut.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Hjärtefröjd

Vi fick lån på 1 600 000 kr samma dag som sambon började sitt första jobb efter studierna. Han hade sex månaders provanställning, men det var inga problem ändå.

Det är möjligt att de är hårdare idag, det här var förra hösten.

• malinka2
    Hjärtefröjd skrev 2009-01-19 15:54:32 följande:
    Vi fick lån på 1 600 000 kr samma dag som sambon började sitt första jobb efter studierna. Han hade sex månaders provanställning, men det var inga problem ändå.Det är möjligt att de är hårdare idag, det här var förra hösten.
    Oj vilka summor som nämns i tråden! Så mycket behöver inte vi låna.
    Vi som bor på vischan o kan köpa hus för under 500 000 Ser ganska ljust ut på oss då, gött!
Svar på tråden Snabb fråga om bolån