• sorba

Ni som byggt nytt kök och valt högblanka köksluckor från IKEA, Är ni nöjda?

Vi ska bygga nytt kök och har fastnat för IKEAS högblanka, vita luckor.

Ni som har blanka luckor; är det svårt att hålla dem rena, andra problem med dem. Har ni även valt diskbänk fr IKEA och vad tycker ni om dem?

Nåt annat att tänka på i köksdjungeln?

• Svar på tråden Ni som byggt nytt kök och valt högblanka köksluckor från IKEA, Är ni nöjda?
  • mysmika

Vi har dem, Abstrakt tror jag de heter va?
    Vi är jättenöjda, tycker de är bra och lätta och hålla rena.
    Vi har bott här i 1 år nu. Vi köpte hela köket från IKEA, induktionshäll, ugn, micro, och diskmaskin.
    Gillar att man kan få lucka på disken så att även den ser ut som ett skåp.
    Bänken tog vi den i granit, svart.

• LillaEllan

en komipis till oss har det högblanka svarta gr ikea det är grymt snyggt men oj så smutsigt det blir av fingeravtryck och sånt och det syns jätte bra i solljus men OJ så snyggt det är om man orkar hålla dem rena hela tiden.

• LillaEllan

det finns bara vita kvar va fr abtrakt?är de vita ni har?
    sånna vill jag ha *dregel* men som sagt vet inte om jag orkar hålla dem rena jämt dock tykcte jag att det skulle bli jobbigt med rostfritt det var det inte alls så

• mysmika

Vi har vita. Tror att svarta kan vara svårare att hålla rent faktiskt. Vanliga fingeravtryck syns ju inte på vitt. Vi har ändå en 4 åringhär hemma....

• Duckan74

Svärmor har det och de är jättefina.

• sorba

Det är ju det man tänker på; det där med små fingeravtryck!

Har en fyraåring och en på 9 månader så avtryck lär det bli!

Har ni blandare fr Ikea? Diskbänk? Vad tycker ni?

• sorba

Vi har tänkt ha vita blanka luckor, köksbänk i ek (trä el laminat, vet inte riktigt) och ekgolv. Vad tror ni om det?

• sorba

Hoppas... Jag längtar så efter att få sätta min IKEA-plan i verket! Har använt mig av deras köksplaneringsprogram och det ser helt ok ut i 3D.

Svar på tråden Ni som byggt nytt kök och valt högblanka köksluckor från IKEA, Är ni nöjda?