• Anonym (illamående)

Blir illamående efter samlag.

Jag blir väldigt illamående varje gång efter samlag är det någon som vet vad det kan vara? Jag coh min kille har varit tillsammans i en månad nu och nästan varje gång och varje gång nu sista tiden har jag blivit illamående efter samlag. Tycker det är jätte tråkigt och undrar om det är någon som vet vad det kan bero på eller vad man kan göra åt det.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Blir illamående efter samlag.
  • Anonym

Självklar fråga: har du gjort graviditetstest?

• Anonym (illamående)

ja det har jag och jag äter mini p-piller cerazette..

• Anonym

Jag blir också illamående efter sex. Antar att det har nåt med vagusnerven som irrar omkring där nere och att den får lite smällar (blir stimulerad) när man har sex Men för mig går det över efter en liten stund så det gör inte så mkt.

• DaCiss

Har du något tarmproblem annars? För illamående är ofta ett symtom från magtarmkanalen. Jag t ex har ofta illamående och lider av ibs. Då livmodern rörs på kan jag uppleva smärta i magen och det är då från tarmarna. Jag undrar då bara ifall all stimuli nere vid livmodern rör sig mot tarmarna och att du därifrån sedan upplever ett illamående.

• Anonym

mår också illa av sex. Helst när jag onanerar. Ifall man använder något större än min sambos snopp.

• Anonym

Det skulle ju kunna vara psykiskt oxå. Jag låg med mitt ex ett tag efter att det tagit slut. När jag inte var helt övertygad om att det var en bra idé innan mådde jag oftast illa efteråt, även om jag njöt av själva sexet.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-01-22 21:04:01 följande:
    Det skulle ju kunna vara psykiskt oxå. Jag låg med mitt ex ett tag efter att det tagit slut. När jag inte var helt övertygad om att det var en bra idé innan mådde jag oftast illa efteråt, även om jag njöt av själva sexet.

inte för mig. Man kommer åt nåt inne i mig när man tex har en stor snopp.

Då mår jag i illa.

• DaCiss

Det låter som tarmarna. Mycket illamående har med tarmar att göra. Så jag skulle själv tro det var det.

Anonym skrev 2009-01-23 10:24:25 följande:
    inte för mig. Man kommer åt nåt inne i mig när man tex har en stor snopp.
    Då mår jag i illa.
Svar på tråden Blir illamående efter samlag.