när jag hade min BB bärsele så satt han framåtvänd från typ två månader eller nåt. han va jättestadig i nacken så det gick ju bra. han ville också se sig om, blev mycket gladare och tyckte det va kul att se sig omkring, bara surade och gnällde när han satt vänd mot mig. dock blev det ju MYCKET tyngre att bära honom så...
jag har en patapum nu då BBselen va trams, vet inte om det går att bära framåtvänd med den? tycker faktiskt synd om honom för han vill verkligen titta framåt, han vrider också nästan nacken ur led.
det här med intryck kan väl inte va så himla farligt. jag märker på Amir när han får för mycket intryck, då blir han trött och gnällig och då vänder jag honom helt sonika om igen. man kan ju liksom inte skärma av dom från verkligheten. det är svårt för dom iofs att själva sortera bort intrycken när dom sitter framåtvända, men då får man väl själv som förälder lyssna på barnets signaler och vända dom om. bättre det än att tvinga titta dom in i mammas/pappas hals hela tiden, dom får ju ont i nacken av att titta till höger å vänster på det sättet...
men jaja det är väl som sagt var olika från barn till barn. min pojke blir förbannad när han inte får titta sig omkring. andra kanske tycker det är trevligare att borra in sig i förälderns bröst. =)