• Anonym (Ajj)

Ont runt och i örat och "dommningar" i halva ansiktet, någon som råkat ut för liknande?

Vaknade på Torsdagen och upptäckte att jag var jätte yr när jag skulle upp ur sängen och hade ont i höger öra. Släppte efter nån timma men örat fortsatte att värka. På em började ögat ryka till och från men slutade på kvällen. Vaknade på fredag med öronont och rykningarna i ögat kom tillbaka en stund på dagen. Upplevde att tungan och gommen vart avdomnad som när en tandläkarbedövning håller på släppa eller när man bränt sig på het dryck. Idag känns höger halva av ansiktet styvt och lite avdommat. Känns som det inte hänger med riktig och örat värker ner mot käken.
    Någon som vart med om samma sak?

• Svar på tråden Ont runt och i örat och "dommningar" i halva ansiktet, någon som råkat ut för liknande?
  • Anonym

mitt tips, ring sjukvårdsrådgivningen och hör med dem.

• Anonym (Ajj)

Pratat med jouren nu och dom ville att jag skulle komma in för koll.
    Ingen som råkat ut för nåt liknade?

• CharitableLady

I samband med bihåleinfektioner har jag haft så

• PippiLottan

Kanske någon form av öroninflammation? När man är vuxen kan man få andra typer än de barn har, och de kan vara av lite annan karaktär. Kanse så som du beskriver tex

• Anonym (Ajj)

Upptäckte för ett tag sen att när jag skrattar åker höger mungipa bara upp lite medans vänster är som vanligt.

• Anonym (??)

Har du inte åkt in ÄN????

Vill inte skrämma dig men:

När sonen som liten hade halvsisdig ansiktsförlamning så var ett symtom så!!!

Han kollades för både Borrelia eller virus och i slutänden var det virus....och hamnade på sjukhus innan de var säkra, i nån vecka......med dunderantibiotika...

Så åk in och kolla dig!!!

• Anonym (Ajj)

Är på väg nu, har väntat på barnvakt till den äldre. Bebisen får följa med trots att jag helst inte velat ha honom i alla smittor där, men när mammas tuttar inte är avtagbara så har man inget val ju.

• Anonym (Ajj)

Ja, så var man hemma igen med diagnos Ansiktsförlamning.
    Blää, örat spränger och inget hjälper mot det. Har lapp för ögat så det får fukt, vilket resulterar i lillskrutten bestämt sig för att den ska rivas bort och anfaller mitt öga så fort han får en chans. Ska äta massa kortison nu några dagar framåt och hoppas det vänder med det. Det enda prov som ska tas är borrelia och det lämnar jag på Måndag på VC, risken för det är väl lika med noll då jag bor i fel ända av landet med det görs på rutin vid ansiktsförlamningar sa han.
    Hoppas, hoppas att det släpper snabbt för jag känner redan att lapp för ögat är lika med ont i huvudet och klia av tejpen som jag reagerar på.

Svar på tråden Ont runt och i örat och "dommningar" i halva ansiktet, någon som råkat ut för liknande?