Mumin75 skrev 2009-01-28 00:12:36 följande:
Vill inte låta elak nu men lycka till. Jag har precis sagt upp min försäkring hos Atava då ingenting verkar fungera på detta ställe. Kundservicen suger... om man ens kommer fram på deras förbannade telefon vill säga och då är dom oftast sura och otrevliga... Dom verkar ständigt ha tekniska problem, antingen med telefonerna eller på hemsidan, dom har inte ens en mailadress man kan nå dem på. Jag skaffade min försäkring i november o anmälde samtidigt autogiro och ännu har de inte kunnat dra några pengar då dom säger sig inte fått in mitt autogiromedgivande... trots att jag nu skickat in det flera gånger. Efter att ha googlat runt lite så märker jag att jag absolut inte är ensam om att ha råkat ut för deras strul. En del har fått sina försäkringar uppsagda (utan att bli meddelade) då deras autogiro inte fungerat och på så sätt fått dyra räkningar från trafikförsäkringsföreningen (eller vad det heter). Och det verkar även som att dom ofta fortsätter dra pengar från folk som avslutat sina försäkringar hos dem. Jag blev rekommenderad Atava av en kompis som hade hört om deras låga priser och jag tyckte det lät så bra när jag räknade ut mitt pris på deras sida och hamnade nästan 3000 kr billigare än hos det bolaget jag hade innan så jag slog till direkt, något jag ångrar i efterhand, skulle kollat upp fler alternativ... Men nu har jag hittat en annan försäkring som är lika billig som Atavas på ett av dom största försäkringsbolagen och kommer byta till dom vid nästa månadsskifte. Fördelen med Atava (till skillnad mot andra bolag) är att man kan säga upp deras försäkring när man vill med 30 dagars uppsägningstid... så man behöver alltså inte vänta tills årsförfallodagen.
ja var otur..hoppas det blir bra för oss.Finns en försäkring som heter Svealand som ska vara mycket bättre..kostar några hundralappar mer.