• TereseA

Bra och billig bilförsäkring?

Undrar vilka bolag som har bra och billig bilförsäkring.
    Vi ska teckna helförsäkring.

jag har kikat på aktsam,atawa och andra..men är svårt att veta vilken som kan vara bra.

vi bor i stan och kommer inte köra så mycket.

Tips!?..vad har ni för försäkring?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Bra och billig bilförsäkring?
  • Izo

Priset beror ju för det första på vad det är för bil ni har, en annan faktor är hur många år ni har varit skadefria. Samlar man dessutom fler försäkringar hos samma bolag tex bil, hem och olycksfall så kan det också bli billigare. Vet att länsförsäkringar har bra försäkringar (iaf vad det gäller hem och bil).

Det brukar oftast gå att kolla upp priser på nätet! Lycka till i försäkringsdjungeln!

• TereseA

hittade en bra försäkring nu..tack för hjälpen..Blev atawa..har suttit och jämfört på säkert 20 st olika ställen..atawa var det billigast.

Akiim är mitt liv 071004
  • Jaccan

Trygg-Hansa är billigast för mig för tillfället. 143kr/mån trafik

• TereseA

Trafikförsäkring är väl inte bra.Täcker väl bara skador på personer och inget annat..täcker väl inget på skador på bilen osv..?

Akiim är mitt liv 071004
  • Izo

Exakt, enbart personskador och skador på någon annans egendom som man kör på med bilen inkluderas i trafikförsäkringen.
    Om bilen endast är trafikförsäkrad så täcks inte skador på själva bilen eller egendom som transporterats med bilen.

• Izo

Har man en riktigt skruttig bil och inte transporterar dyra saker i den så kan man ju iof välja trafikförsäkring, jag körde runt i en riktig gammal skrutt när jag var 20 och då tyckte jag det räckte med trafikförsäkring

• Mumin75

Vill inte låta elak nu men lycka till. Jag har precis sagt upp min försäkring hos Atava då ingenting verkar fungera på detta ställe. Kundservicen suger... om man ens kommer fram på deras förbannade telefon vill säga och då är dom oftast sura och otrevliga... Dom verkar ständigt ha tekniska problem, antingen med telefonerna eller på hemsidan, dom har inte ens en mailadress man kan nå dem på.

Jag skaffade min försäkring i november o anmälde samtidigt autogiro och ännu har de inte kunnat dra några pengar då dom säger sig inte fått in mitt autogiromedgivande... trots att jag nu skickat in det flera gånger. Efter att ha googlat runt lite så märker jag att jag absolut inte är ensam om att ha råkat ut för deras strul. En del har fått sina försäkringar uppsagda (utan att bli meddelade) då deras autogiro inte fungerat och på så sätt fått dyra räkningar från trafikförsäkringsföreningen (eller vad det heter). Och det verkar även som att dom ofta fortsätter dra pengar från folk som avslutat sina försäkringar hos dem.

Jag blev rekommenderad Atava av en kompis som hade hört om deras låga priser och jag tyckte det lät så bra när jag räknade ut mitt pris på deras sida och hamnade nästan 3000 kr billigare än hos det bolaget jag hade innan så jag slog till direkt, något jag ångrar i efterhand, skulle kollat upp fler alternativ... Men nu har jag hittat en annan försäkring som är lika billig som Atavas på ett av dom största försäkringsbolagen och kommer byta till dom vid nästa månadsskifte.

Fördelen med Atava (till skillnad mot andra bolag) är att man kan säga upp deras försäkring när man vill med 30 dagars uppsägningstid... så man behöver alltså inte vänta tills årsförfallodagen.

TereseA skrev 2009-01-18 10:06:32 följande:
    hittade en bra försäkring nu..tack för hjälpen..Blev atawa..har suttit och jämfört på säkert 20 st olika ställen..atawa var det billigast.
  • TereseA

Mumin75 skrev 2009-01-28 00:12:36 följande:

Vill inte låta elak nu men lycka till. Jag har precis sagt upp min försäkring hos Atava då ingenting verkar fungera på detta ställe. Kundservicen suger... om man ens kommer fram på deras förbannade telefon vill säga och då är dom oftast sura och otrevliga... Dom verkar ständigt ha tekniska problem, antingen med telefonerna eller på hemsidan, dom har inte ens en mailadress man kan nå dem på. Jag skaffade min försäkring i november o anmälde samtidigt autogiro och ännu har de inte kunnat dra några pengar då dom säger sig inte fått in mitt autogiromedgivande... trots att jag nu skickat in det flera gånger. Efter att ha googlat runt lite så märker jag att jag absolut inte är ensam om att ha råkat ut för deras strul. En del har fått sina försäkringar uppsagda (utan att bli meddelade) då deras autogiro inte fungerat och på så sätt fått dyra räkningar från trafikförsäkringsföreningen (eller vad det heter). Och det verkar även som att dom ofta fortsätter dra pengar från folk som avslutat sina försäkringar hos dem. Jag blev rekommenderad Atava av en kompis som hade hört om deras låga priser och jag tyckte det lät så bra när jag räknade ut mitt pris på deras sida och hamnade nästan 3000 kr billigare än hos det bolaget jag hade innan så jag slog till direkt, något jag ångrar i efterhand, skulle kollat upp fler alternativ... Men nu har jag hittat en annan försäkring som är lika billig som Atavas på ett av dom största försäkringsbolagen och kommer byta till dom vid nästa månadsskifte. Fördelen med Atava (till skillnad mot andra bolag) är att man kan säga upp deras försäkring när man vill med 30 dagars uppsägningstid... så man behöver alltså inte vänta tills årsförfallodagen.
    ja var otur..hoppas det blir bra för oss.Finns en försäkring som heter Svealand som ska vara mycket bättre..kostar några hundralappar mer.
  • Veckans Mamma

Jag gjorde ett test på en site som heter www.dinbilforsakring.se och fick tips om en bilförsäkring som passade mina behov och ett bolag som hade de bästa villkoren för mina behov - helt otippat blev det Länsförsäkringar som vissa andra inte rekommenderar.

• erik234

Vi fick en del tips och hjälp genom att besöka sajten www.billigbilforsakring.se där man kan läsa om olika försäkringsbegrepp och jämföra bilförsäkringar. Sajten verkar vara under ombyggnad just nu dock.

• Sven74

Har också kollat runt lite nu när det är dags för ny bil. Går i planer på att köpa en Volvo s80. Känns som en säker bil, behöver inte mer utrymme så kombi går bort. Har surfat runt lite hittat lite olika informationssidor blandannat denna: billig bilförsäkring , tar upp ett ganska bra sätt att man bör ringa runt till olika försäkringsbolag och ställa dem mot varandra. Detta för att se om de kan pressa priserna ytterligare.

• glennv

Ser bara en standardinstallation av webservern xamp när jag klickar på länken ovan ..
    Du kanske menar billigbilforsakring.tk Den verkar innehålla precis det du beskriver i ditt första inlägg.

Svar på tråden Bra och billig bilförsäkring?